۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۵:۳۴
کد خبر: 81746575
T T
۰ نفر
ستاد ويژه تحول و بهبود كيفيت در صنعت خودرو تشكيل مي شود

تهران- ايرنا- سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو گفت كه وزير صنعت، معدن و تجارت دستور تشكيل ستاد ويژه تحول و بهبود كيفيت در صنعت خودرو با مشاركت كليه دينفعان اين صنعت را صادر و معاونت امور صنايع اين وزارتخانه را مسئول پيگيري وظايف محوله تعيين كرده است .

به گزارش روز پنج شنبه گروه اقتصادي ايرنا از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران، ساسان قرباني با اشاره به برگزاري سي و سومين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو با حضور تمامي اعضاء به اهم موضوعات مطرح شده در اين جلسه پرداخت.
وي با اشاره به آمار و وضعيت توليد خودرو طي 5 ماهه ابتداي سال جاري تصريح كرد: تا پايان مرداد ماه امسال بالغ بر 440 هزارو 571 دستگاه انواع خودرو توليد شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 8.7 درصدي را نشان مي دهد ضمن اينكه براساس آمار، توليد خودروي سواري دراين مدت 17.5 درصد رشد داشته است.
سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو در ادامه مهمترين محورها و ديدگاه هاي وزير صنعت، معدن و تجارت را بيان و بر تاكيد نعمت زاده به موضوع صادرات و استفاده از توانمندي مشاوران حرفه اي بين المللي در راستاي توسعه صادرات اشاره كرد.
به گفته سخنگوي شوراي سياستگذاري خودرو، وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بايد به نقش وزارتخانه به عنوان نقش حاكميتي توجه كرد افزود: بايد به بنگاه هاي اقتصادي اجازه دهيم در درون بنگاه بر اساس چارچوب هاي كلي كه حاكميت تعيين مي كند تصميم گيري كنند و اين وزارتخانه بايد در اداره بنگاه ها كمترين دخالت را داشته باشد.
وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با تاكيد بر دوري از سياسي كاري در مقوله توليد و تجارت تصريح كرد: بايد تلاش كنيم تا با برنامه ريزي درست بتوانيم در راستاي توسعه هر چه بيشتر اقتصاد كشور سهيم باشيم.
نعمت زاده در بخش ديگري از سخنان خود در اين جلسه بر ضرورت مشتري مداري و جلب رضايت مشتري از نظر توليد محصولات و خودروهاي با كيفيت بالا تاكيد كرد و گفت: ما حق تحويل خودروي معيوب به مشتري را نداريم و در اين رابطه بايد پايش كيفيت به صورت ماهانه صورت بگيرد تا بتوانيم كنترل دقيقي بر محصولات توليدي داشته باشيم.
به گفته وي، بايد توليدكنندگان هزينه خطا و اشتباهات كيفي توليدات خود را به مشتريان پرداخت كنند و در اين ميان بايد دستورالعمل هاي موجود به طور كامل شود ضمن اينكه در اين راستا پايش و نظارت مستمر ضروري به نظر مي رسد.
وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين تاكيد كرد: ما نبايد عيب خود را مخفي كنيم چرا كه وقتي اشكالات را مطرح و صادقانه با مشتريان برخورد مي كنيم قطعا پاسخ درست دريافت خواهيم كرد.
وي ادامه داد: در مقابل خطاهايي كه خودروسازان مرتكب مي شوند بايد طبق دستورالعمل و قوانين مصوب هزينه آن را به مشتري پرداخت كنند.
نعمت زاده همچنين با بيان اينكه اگرخودرو توليد يا عرضه مي كنيم بايد خدمات پس از فروش آن را نيز به نحو مطلوب ارائه دهيم خاطرنشان كرد؛ عرضه خودرو بدون خدمات معني ندارد.
به گفته وزير صنعت، معدن و تجارت، يكي از دلايل عمده نارضايتي مشتريان، خدمات پس از فروش محصولات توليدي است و دراين خصوص بايد تعميرگاههاي مجاز خدمات پس از فروش به صورت مستمر، از هر نظر پايش و گزارش هاي ماهانه خود را ارائه دهند.
نعمت زاده درادامه اين جلسه بهبود در خدمات پس از فروش را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: تشكيل ستاد ويژه تحول و بهبود در بهره وري و كيفيت خودرو مي تواند ما را در رسيدن به اين مهم ياري رساند .
وزير صنعت، معدن وتجارت همچنين به ارتقاي رتبه نمايندگي هاي مجاز خدمات پس از فروش به عنوان يكي از موضوعات مهم اشاره كرد و گفت: در اين زمينه مقرر شد تمامي نمايندگي هاي خدمات پس از فروش كه رتبه 4 و از افت رتبه برخوردار هستند ظرف يك ماه نسبت به ارتقاي رتبه خود در جهت بهبود ارائه خدمات اقدام و برنامه اجرايي خود ارائه دهند.
دراين جلسه گزارشي از سوي مدير صنايع خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ارائه شد و با توجه به مسائل مطرح شده در جلسه مقرر شد معاونت امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت پيشبرد اهداف در چارچوب گزارش ارائه شده را پيگيري كند.
همچنين دراين جلسه آخرين وضعيت كيفي خدمات پس از فروش صنعت خودرو توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران ارائه شد.
اقتصام**2022**1601**

سرخط اخبار اقتصاد