۱۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۵۴
کد خبر: 81747559
T T
۰ نفر
پیشنهاد نامگذاری خیابان  تهران در روسیه و مسكو در ایران

مسكو - ایرنا - «محمود صلاحی» رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دیدار با «ولادیمیر فلیپوف» معاون رئیس دپارتمان فرهنگی شهرداری مسكو، پیشنهاد داد تا به صورت متقابل دو خیابان در پایتخت ها به نام تهران و مسكو نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا؛ صلاحی كه در راس هیات فرهنگی شهرداری تهران برای شركت در نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو 2015 در روسیه به سر می برد در این دیدار با اشاره به اهمیت اقدامات شهرداری ها در توسعه روابط دو كشور٬ برخی طرح ها و اقدامات عمرانی و فرهنگی از جمله احداث دریاچه خلیج فارس٬ بزرگراه طبقاتی شهید صدر ٬ اجرا و ساخت سنگین ترین و بلندترین پل عابر پیاده دنیا در تهران را كه جوایز بین المللی به خود اختصاص داده، از جمله تجربیات شهرداری تهران بر شمرد.
وی همچنین پیشنهاد نامگذاری متقابل دو خیابان در تهران و مسكو به نام پایتخت های دو كشور را مطرح كرد.
صلاحی ابراز امیدواری كرد كه با سفر متقابل شهرداران تهران و مسكو، روابط دو كشور بویژه در حوزه های شهری گسترش یابد.
ولادیمیر فیلیپوف معاون رئیس دپارتمان فرهنگی شهرداری مسكو هم ضمن اشاره به فعالیت های فرهنگی این شهرداری از جمله برگزاری مراسم سالگرد 768 ساله شدن پایتخت روسیه، برای توسعه همكاری ها بین دو شهرداری در زمینه های مختلف فرهنگی و عمرانی اعلام آمادگی كرد.
فیلیپوف با ضروری خواندن توسعه همكاری های فرهنگی در این زمینه و درخواست انتقال اطلاعات و تجربیات شهرداری تهران در امر توسعه فرهنگی و عمرانی، اظهار كرد: براساس برنامه همكاری بین دو شهرداری كه در سفر آینده شهردار تهران به مسكو امضا خواهد شد می توان روابط دو شهرداری را توسعه داد.
نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو كه با شركت ایران تا یكشنبه آینده ادامه دارد روز چهارشنبه توسط سرگئی ناریشكین رییس دومای روسیه و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
اروپام **4**1516** 3404

سرخط اخبار جهان