۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۱۷
کد خبر: 81750804
T T
۰ نفر
مانور زلزله در میدان میوه و تره بار مركزی تهران اجرا شد

شهرری ـ ایرنا ـ دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 19 از اجرای مانور سه گانه زلزله، اطفاء حریق و زیست محیطی در سازمان میادین، میوه و تره بار مركزی تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حامد اردشیری گفت: زلزله ای فرضی با فعال شدن گسل شمال ری و با قدرت 6/5 در مقیاس ریشتر بخشهایی از جنوب تهران را به لرزه در آورد كه بر اثر آن بخشی از ساختمان میوه و تره بار تخریب و با شكستن علمك گاز و انتشار گاز در محوطه پاركینگ، انفجار مهیبی ایجاد شد.
اردشیری افزود: پس از اعلام وضعیت قرمز بلافاصله ستاد مدیریت بحران منطقه با فرماندهی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 19 تشكیل وبه منظور مقابله با بحران وكاهش اثرات ناشی از آن كلیه ادارات و سازمانهای خدمات رسان وامدادی به محل حادثه فرا خوانده شده و امداد رسانی به حادثه دیده گان را آغاز كردند.
به گفته وی این مانور فرضی كه در گستره عظیمی از سازمان میادین و تره بار شهر تهران برگزار شد با هدف سنجش آمادگی نیروها و پرسنل ادارات و سازمانهای امدادی وخدمات رسان سطح منطقه و چگونگی بهره گیری آنها از امكانات و ادوات موجود برگزار شد.
اردشیری گفت: پس از اعلام وضعیت قرمز رخداد زلزله فرضی نیروهای هلال احمر در محل حادثه حضور یافتند و به صورت ضربتی و با بهره گیری از توانمندی، تجربه وتخصص خود نسبت به خروج كاركنان و افراد گرفتار در ساختمان تخریب شده و همچنین دونفر مجروح از داخل ساختمان اقدام كردند.
وی از حضور سریع و بموقع نیروهای آتش نشانی ابراز رضایت و بیان كرد: با این زلزله فرضی علمك گاز داخل پاركینگ ساختمان شكسته و حریق وسیعی را ایجاد كرده بود كه نیروهای آتش نشان با استفاده از امكانات پیشرفته و به روز خود نسبت به خاموش كردن آتش اقدام و پرسنل اداره گاز منطقه نیز با حضور به موقع نسبت به بستن و بازسازی مجدد انشعاب گاز اقدام كردند.
به گفته اردشیری اقدام نیروهای خدمات شهری با بهره گیری از تانكر آب، واتر جت و مواد شوینده كمك شایانی به پاكسازی محل حادثه كرد تا از آلودگی احتمالی ناشی از پخش شیر آب به مواد غذایی و فاسد شدنی جلوگیری كند.ك/2
6139
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه