۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81759179
T T
۰ نفر

وضعيت جوي سيستان پنج برابر شرايط ناسالم است

۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹
کد خبر: 81759179
وضعيت جوي سيستان پنج برابر شرايط ناسالم است

زاهدان- ايرنا- كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به وزش باد همراه با گرد و خاك وضعيت جوي امروز در ايستگاه فرودگاهي زابل به پنج برابر شرايط ناسالم و 1،5 برابر شرايط بحراني رسيده است.

مرتضي فرجي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اينك سرعت وزش باد همراه با گرد و خاك در سيستان 65 كيلومتر بر ساعت است كه پيش بيني مي شود تا پايان روز به حدود 70 كيلومتر بر ساعت برسد.
وي ادامه داد: در اين مدت ميزان غلظت ذرات معلق در هواي ايستگاه فرودگاهي زابل به 698 ميكرو گرم بر متر مكعب معادل 1،5 برابر حد بحران و پنج برابر حد مجاز رسيده است.
وي اظهار داشت: حداقل شعاع ديد افقي در ايستگاه فرودگاهي زابل هزار و 200 متر و در زهك 800 متر گزارش شده است.
كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: وزش باد شديد و در نقاط مستعد توفان گرد و خاك امروز و فردا در شمال استان ادامه دارد.
فرجي اظهار داشت: در اين مدت براي نواحي مركزي و مرز شرقي استان نيز افزايش غلظت غبار در برخي ساعات وزش باد همراه با گرد و خاك انتظار مي رود.
وي بيان كرد: همچنين براي نواحي جنوبي استان غبار محلي و در بعدازظهر رشد ابر و گاهي وزش باد پيش بيني مي شود.
وي خاطر نشان كرد: حداقل دماي هوا در شبانه روز گذشته با 14 درجه مربوط به زاهدان و حداكثر دما با 45 درجه مربوط به شهرستان دلگان بوده است.
استان سيستان و بلوچستان به دليل بروز خشكسالي 17 ساله و وزش بادهاي موسمي 120 روزه در سيستان و مونسون در درياي عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان هاي شديد و گرد و غبار روبروست كه بعضا سبب كاهش ديد و آلودگي هوا بيشتر از 20 برابر حد استاندارد مي شود.
7316/3042/6081

سرخط اخبار استان‌ها