۲۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10504863
T T
۰ نفر

بتن همخوان با مناطق زلزله خیز در مشهد ساخته شد

۲۸ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 10504863
بتن همخوان با مناطق زلزله خیز در مشهد ساخته شد ...............................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 28/05/86 داخلی.اقتصادی.پژوهشی.مهندسی.
بتن فوق سبک سازه های همخوان با مناطق زلزله خیز طی همکاری پارک علم و فناوری خراسان با متخصصان کارخانه خانه سازی مشهد ساخته شد.
به گفته مجری این پروژه: استفاده از این بتن با کارگیری مصالح مناسب و اجرای ساخت و ساز اصولی، تخریب ناشی از زلزله را در بناها کاهش می دهد.
دکتر سعیدرضا زارع روزیکشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این اقدام در قالب طرحی پژوهشی با اعتبار یک میلیارد و 850 میلیون ریال انجام شد.
وی گفت: دانش ساخت "بتن سبک سازه ای" یکی از علوم نو در دنیا محسوب می شود لذا هدف از این پروژه علاوه بر دستیابی به دانش فنی، تولید روزانه 30 مترمکعب بتن در قالب خط آزمایشی است.
او در خصوص ساختار این نوع بتن نیز افزود: مهمترین اجزا تشکیل دهنده این بتن شامل سیمان، آب، پرلیت و همچنین فیلر است که با طرح مخلوط کردن بهینه و انجام عملیات مقدماتی بر روی "پرلیت" می توان به مقاومت لازم در آن برای رفتار سازه ای دست یافت.
وی صرفه جویی در هزینه حمل و نقل را هم یکی از مزایای جانبی تولید این نوع بتن دانست و گفت: انعطاف و خاصیت جذب انرژی در این بتن، امکان شکست و تلفات در مراحل حمل و نقل را به شدت کاهش می دهد که این امر برای مجری حمل ونقل آن بسیار مهم است.
او افزود: یکی از مشکلات قطعات پیش ساخته بتنی، سنگینی آنها است که با دستیابی به این فناوری صادرات آنها به خوبی توجیه پذیر خواهد شد.
وی در خصوص خط تولید این بتن هم گفت: امیدواریم طبق برنامه زمان بندی تا پایان امسال کار ساخت خط تولید این محصول را شروع کنیم.
او همچنین بومی شدن فناوری فرآوری پرلیت و انبساط آن به کمک کوره های ساده با سوخت گاز یا مازوت را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد.
وی گفت: ساخت این کوره ها با مهندسی ویژه توسط محققین داخلی صورت می گیرد ک/3 7500/662/660 شماره 001 ساعت 08:34 تمام
۰ نفر