۳ دی ۱۳۹۰، ۱۱:۳۵
کد خبر: 30728313
T T
۰ نفر

ساوه- وزير راه و شهرسازي گفت: هم اكنون دو ميليون و 700 هزار واحد مسكوني در كشور در حال ساخت است كه از اين تعداد 800 هزار واحد آن توسط بنياد مسكن در روستاها در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی نیكزاد' روز شنبه در حاشیه افتتاح 350 واحد مسكن مهر شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین از ابتدای دولت نهم تاكنون 800 هزار واحد مسكونی دیگر توسط بنیاد مسكن در كشور احداث و به متقاضیان واگذار شده است.

وی با اشاره به اینكه تعداد واحدهای مسكن تحویلی توسط بنیاد مسكن به یك میلیون و 200 هزار واحد افزایش خواهد یافت، بیان كرد: از این تعداد 400 هزار واحد مسكن روستایی و 800 هزار واحد مسكن در شهرهای جدید، بالا و كمتر از 25 هزار نفر جمعیت خواهد بود كه تا پایان اسفندماه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

نیكزاد با بیان اینكه هفته آینده برخی از این واحدهای مسكونی نیز با حضور رئیس جمهوری در قم افتتاح خواهند شد، اظهار داشت: هم اكنون در استان مركزی 57 هزار و 500 واحد مسكونی در حال ساخت است كه 19 هزار واحد آن روستایی و مابقی شهری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملكرد مطلوب بنیاد مسكن انقلاب اسلامی، گفت: زمینه احداث مسكن در روستاها فراهم شده بطوری كه تقریبا كسی در روستاها وجود ندارد كه متقاضی ساخت مسكن روستایی باشد و تسهیلات به او واگذار نشود.

وی گفت: در زمان حاضر هفت هزار و 200 واحد مسكونی توسط بنیاد مسكن در استان مركزی در حال احداث است كه امروز یك هزار و 100 واحد آن افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نیكزاد در ادامه به بهره برداری از اتوبان ساوه - همدان اشاره و بیان كرد: 90 كیلومتر از این اتوبان در حوزه استان مركزی است كه لاین رفت آن كامل و زیر بار ترافیكی قرار گرفته و در لاین برگشت تنها آسفالت چهار تا پنج كیلومتر آن باقی مانده كه این پروژه در آینده نزدیك به اتمام می رسد.

وی همچنین در مورد محور قدیم ساوه - همدان گفت: این محور تعریض نمی شود بلكه تحت پوشش روكش آسفالت قرار می گیرد.

'علی نیكزاد' وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه پس از بهره برداری از پروژه مسكن مهر فرهنگیان شهر مامونیه در زرندیه این شهرستان را به سمت اراك ترك كردند.ك/2

7338/686