۷ دی ۱۳۹۰، ۱۲:۳۳
کد خبر: 30736255
T T
۰ نفر

رشت - گردهمايي بزرگ و باشكوه دانشگاهيان استان گيلان با عنوان 'ميثاق امت با ولايت' صبح روز چهارشنبه در دانشكده علوم انساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، این گردهمایی به مناسبت فرارسیدن نهم و هشتم دی دومین سالگرد حركت حماسی و همراه با بصیرت ملت ایران و مردم گیلان با حضور اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاههای مختلف استان گیلان برگزار شد.

دانشگاهیان شركت كننده در این گردهمای شعارهای 'مرگ بر آمریكا'، 'مرگ بر اسرائیل'، 'مرگ بر صهیونیست'، 'فتنه گر ننگت باد مرگت باد' و 'خواص بی بصیرت مایه ننگ ملت'، 'لبیك با خامنه ای ، لبیك یا حسین است' تنفر و انزجار خود را از فتنه گران و دشمنان ایران اسلامی اعلام داشتند.

شركت كنندگان در گردهمایی 'میثاق امت با ولایت' بار دیگر با آرمانهای امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و شهدای انقلاب اسلامی بیعت بستند .

دانشگاهیان در پایان این گردهمایی طومار درخواست قطع رابطه با دولت انگلیس را امضاء كردند.

همچنین در این گردهمایی بیانیه ای قرائت شد كه در بخشی از آن آمده است: آنچه در فتنه سال 88 بر انقلاب و ملت ما گذاشت تبی بود محصول ویروس هایی كه در دوران گذشته خصوصا دوره سازندگی و اطلاحات وارد پیكر انقلاب شده بود و می رفت كه سلامت این انقلاب عزیز را در معرض خطر جدی قرار دهد.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: این عناصر نامطلوب در تقابل با گفتمان اصیل انقلاب نقاب از چهره كریه خود برداشته و در تقابلی آشكار روبروی خط اصیل انقلاب قرار گرفتند.

جامعه دانشگاهیان شهرستان رشت در بیانیه خود آورده اند: نمایش وقیحانه و شرم آور فتنه گران در دوران فتنه به خصوص اهانت بی شرمانه آنان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) در روز تاسوعا هر چند با حضور به موقع مردم مسلمان عزادار ایران اسلامی پایان پذیرفت، اما این اهانت های سنگین و جسارت بار زوایای جدید فتنه سال 88 را برای مردم آشكار و حجت را برای همه تمام كرد.

در این بیانیه افزوده شده: حماسه نهم دی از پیوند ناگسستنی خود با نظام اسلامی و ولایت فقیه می گوید و اثبات می كند كه در مقابل ریزش های ناچیز و اندك، انبوهی از رویش های انقلابی از دل توده های مومن و عدالت خواه رشد و نمو كرده است.

در این بیانیه آمده است: ما جامعه دانشگاهیان گیلان به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی كشور ضمن گرامیداشت یوم الله نهم دی و تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و جانشین بر حقش آیت الله خامنه ای اعلام می داریم تا پای جان در راه دفاع از انقلاب اسلامی و تبعیت از ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای خواهیم ایستاد. ك/2.

7286/604