۷ دی ۱۳۹۰، ۲۲:۴۶
کد خبر: 30737632
T T
۰ نفر

قم - استاندار قم گفت: ثبت احوال و وقايع حياتي جامعه از نقش مهم و تاثيرگذاري در برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور برخوردار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمد حسین موسی پور '

در مراسم رونمایی از گنجینه اسناد هویتی مراجع ، علما ، شهدا و مشاهر استان قم ، رعایت دقت، امانت و سرعت در انجام كارها را سه امر مهم در فعالیت‌های ثبت احوال عنوان كرد.

وی افزود: رعایت دقت، امانتداری و سرعت در كار ثبت احوال و وقایع حیاتی از بروز مشكلات و صرف هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌كند.

وی دقت در صحت اطلاعات ثبت شده در مجموعه ثبت احوال را امری ضروری عنوان و خاطرنشان كرد: ضریب اطمینان آمار ثبتی در كشور باید افزایش یافته و در صدور اسناد هویتی دقت لازم انجام شود.

استاندار قم با تاكید بر ضرورت سیستم مكانیزه ثبت احوال استان و ثبت به روز وقایع، اظهار داشت: با تامین امكانات و تجهیزات لازم برای فعالیت‌های مكانیزه این مجموعه و واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان می‌توان حجم زیادی از مشكلات را كاهش داده و سرعت خدمات رسانی به مردم را افزایش داد.

موسی‌پور با اشاره به فعالیت بیش از 60 دفتر پیشخوان دولت در قم، بر ضرورت تسریع در واگذاری خدمات ثبت احوال استان به این دفاتر تاكید كرد.

وی با اشاره به اقداماتی كه در سال‌های اخیر برای ارائه خدمات الكترونیك ثبت احوال كشور صورت گرفته است، گفت: كارت هوشمند ملی اقدامی ارزشمند در خدمات دولت الكترونیك بوده كه با رفع مشكلات آن امیدواریم سال آینده واگذاری این كارت‌ها به مردم آغاز شود.

وی به صدور كارت ملی هوشمند برای اولین بار در كشور در استان قم اشاره كرد و افزود: با توجه به انتخاب قم به عنوان پایلوت صدور كارت‌های ملی هوشمند، باید اجرای این پروژه با سرعت و دقت بیشتری پیگیری شود.

استاندار قم خاطرنشان كرد: البته توجه به كاربرد اطلاعات موجود در كارت‌های ملی هوشمند و یكپارچه‌سازی كارت‌های الكترونیكی در آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده است، این كارت باید مردم را از سایر اسناد هویتی بی‌نیاز سازد.

در پایان این مراسم از اسناد هویتی آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی و شهیدان اسماعیل صادقی و محمود احمدی‌تبار با حضور خانواده این شهیدان رونمایی شد.

8138/ 550/