۱۰ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۵۸
کد خبر: 30742102
T T
۰ نفر

ساري – فرماندار شهرستان جويبار از واگذاري غير اصولي برخي از اراضي ملي , طبيعي و دولتي به سرمايه گذاران كه در مواردي موجب راكد ماندن و عملياتي نشدن طرحهاي اين شهرستان در سال هاي اخير شده است ، انتقاد كرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ' امید نیك نژاد' جمعه شب در جلسه بررسی مشكلات بخش گیلخواران جویبار گفت: در گذشته افرادی به عنوان سرمایه گذار به بهانه اجرای طرح های عمرانی و احداث واحدهای صنعتی، زمین های ملی و طبیعی جویبار را تصاحب كردند كه متاسفانه از آن زمان تاكنون ، هیچ اقدامی برای اجرای طرح های پیشنهادی این افراد انجام نشده است .

وی بیان داشت: تصاحب این اراضی در شرایطی است كه در حال حاضر برای اجرای طرح های مهم ملی و استانی ، با كمبود شدید زمین مواجه هستیم .

فرماندار جویبار ادامه داد: به طور مثال ، برای گرفتن زمین برای اجرای یك طرح در یكسال اخیر 17 مكاتبه صورت گرفت كه هنوز به جواب قانع كننده و مثبتی منجر نشده است .

وی به برنامه دو سال اخیر فرمانداری جویبار در كنترل و جلوگیری از هدررفت اراضی ملی در این شهرستان اشاره كرد و گفت: از دیدمسئولان ارشد جویبار، تمام متقاضیان ، سرمایه گذار به شمار نمی روند و بعد از اطمینان در جدیت كار، زمین با لحاظ كردن مدت زمان مشخص به آنان تحویل داده می شود .

وی خاطرنشان كرد: متاسفانه زمینهای ملی , طبیعی و دولتی جویبار كه در گذشته واگذار شد با باقی ماندن در مراجع قضایی به معضلی برای شهرستان تبدیل شده است .

نیك نژاد به مصوبه دور اول سفر ریاست محترم جمهوری مبنی بر احداث دهكده المپیك ورزشهای اسلامی وتعیین تكلیف این پروژه با حمایت استاندار مازندران اشاره كرد و گفت: با پیگیریهای صورت گرفته وبرگزاری جلسات متعدد با مسئولین ارشد كشور بویژه وزارت ورزش وجوانان مقرر شد كه مجموعه ورزشهای توپی وسالنی در شهرستان جویبار احداث شود كه مطالعات اولیه برای اجرای این طرح نیز آغاز شد .

به گزارش ایرنا , بخشدار گیلخواران شهرستان جویبار نیز در این جلسه جاده لاریم-كوهی خیل وبهنمیر را نامناسب و خطرآفرین دانست و برای رفع خطرات این محور پرتردد ، خواستار حمایت مسوولان شد .

'تقی مدانلو' گفت: استقرار شهرك صنعتی, فعالیت واحدهای تجاری , صنعتی و ترانزیت كالا ومحصولات تولیدی در این شهرك ، فعالیت دهها شهرك ساحلی گردشگری و حضور مسافران وگردشگر ان ،تردد وسائل و ماشین آلات كشاورزی سنگین، تعریض , شانه سازی ونصب علائم هشدار دهنده ایمنی این محور را می طلبد .

وی اجرای طرح هادی روستایی ، گسترش اماكن ورزشی ،لایروبی انهار سنتی وآب بندانها این بخش را ازاقدامات دولت در این بخش برشمرد.ك/3

7329//402