۱۱ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 30743755
T T
۰ نفر

آثار شهداي زنجان مستند سازي مي شود

۱۱ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 30743755

زنجان- مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان زنجان، از مستند سازي آثار شهداي اين استان خبر داد.

به گزارش ایرنا،'علی رشیدی' روز یكشنبه در بازدید استاندار از بخش های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، افزود: در زمان حاضر مستند سازی آثار شهدا به پایان رشیده و این اسناد در مركز امور ایثارگران تهران نگهداری می شود.

وی، اظهار داشت: از واخر سال جاری نیز مستند سازی آثار جانبازان بالای 50 درصد جمع آوری و نگهداری می شود.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، تعداد شهدای استان را دو هزار و 936 شهید اعلام كرد و گفت: از این تعداد شش هزار و 566 نفر را جانبازان و 559 نفر را آزادگان تشكیل می دهند.

وی، شمار فرزندان شاهد این استان را دو هزار و 153 نفر اعلام كرد و افزود: این نهاد خدمات متعددی را برای جامعه هدف ارائه می دهد.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، نیز با اشاره به اینكه ایجاد مراكز فرهنگی در گلزار شهدای این استان اقدامی ضروری است، خاطر نشان كرد: در صورت تامین زمین مورد نیاز مركز فرهنگی گلزار شهدای بالا احداث می شود.

'علی بیات'، اظهار داشت: این نهاد از پایانامه های با موضوعات شهدا در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا حمایت و تسهیلات مناسبی نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

وی، یادآور شد: در زمان حاضر 28 طرح پژوهشی مورد حمایت قرار گرفته است.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان،با بیان اینكه سه طرح كاربردی و راهبردی با حضور استانهای شمالغرب انجام شده است، ادامه داد: این طرح با مشاركت استانهای آذربایجان غربی، شرقی، اورمیه، اردبیل، قزوین و زنجان انجام گرفته است.

بیات، خاطر نشان كرد: فرهنگ نامه شهدای زنجان نیز در 669 صفحه به پایان رسیده و به زودی چاپ خواهد شد.

وی، با اشاره به اینكه در 9 ماهه امسال 509 هزار و 68 مورد اطلاع رسانی در مورد شهدا و ایثارگران انجام شده است، خاطر نشان كرد: در زمان حاضر 50 مركز فرهنگی در این استان فعالیت می كنند.

معاون فرهنگی و ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز تعداد دانشجویان تحت پوشش این نهاد را دو هزار و 24 دانشجو اعلام كرد و گفت: از این تعداد یك هزار و 300 دانشجو بومی استان زنجان هستند.

'حیدر غفاری راد'، اظهار داشت: در زمان حاضر 100 درصد شهریه های جانبازان بالای 25 درصد،خانواده های شهدا و جانیازان پرداخت می شود.

وی، تعداد جامعه هدف تحت پوشش فعالیت های ورزشی این نهاد را هشت هزار و 421 نفر اعلام كرد و افزود: از این تعداد یك هزار و 205 نفر تحت پوشش كامل خدمات مختلف ورزشی قرار دارند.

معاون فرهنگی و ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان،خاطر نشان كرد: در زمان حاضر هشت هزار و 526 نفر از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند هستند.

522/7320