۱۱ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۴۳
کد خبر: 30743883
T T
۰ نفر

يزد-استاندار يزد با گراميداشت حماسه حضور مردم يزد در استقبال از سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد در سال 86، استقبال مردم ديار دارالعباده و دار العلم يزد از معظم له را بي نظير و بي بديل توصيف كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد،'محمد رضا فلاح زاده' گفت: 12 دیماه در شورای فرهنگ عمومی استان به نام روز یزد، نامگذاری شده است.

وی به بركات و اثرات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به استان یزد اشاره كرد و اظهار داشت: در جریان این سفر پر خیر و بركت، 721 پروژه در سطح استان یزد مصوب شد كه الحمد لله مجموع پروژه ها 90 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

استاندار یزد با اشاره به مشكلات كم آبی و محدودیت منابع آبی در استان یزد، مهم ترین مصوبه سفر رهبر عظیم الشان انقلاب به این استان را مصوبات مربوط به حوزه آب عنوان كرد و افزود:عملیات اجرائی خط دوم آبرسانی كه از بركات سفر رهبر معظم انقلاب است شروع شده و همچنین پروژه راه آهن یزد- اقلید در دست اجراست.

وی در ادامه به فعالیتهای اجرائی در طول دولت نهم و دهم اشاره كرد و افزود: پروژه های آب رسانی به 9 شهر استان واحداث 13 مجتمع آب رسانی و مخزن 100 هزار متر مكعبی یزد هم به اتمام رسیده است.

فلاح زاده خاطر نشان كرد: پروژه های احداث سدهای هرات و مروست و فاضلاب پنج شهر استان در دست اجرا می باشد.

فلاح زاده در ادامه پروژه های در دست اجرا در حوزه حمل و نقل را بر شمرد كه بزرگراه های یزد- سورمق ، یزد- بافق، یزد- طبس ، دیهوك- راور كرمان و راه آهن یزد - اقلید از مهمترین پروژه های بود.

استاندار یزد تعداد واحدهای در حال ساخت مسكن مهر در استان یزد را 22هزار و 600 واحد عنوان كرد.

فلاح زاده همچنین به تشریح پروژه های مرتبط با حوزه برق رسانی اشاره كرد و گفت: عملیات احداث سه نیروگاه 500 مگاواتی اتمام یافته ، پست انتقال بافق، فهرج و دو پست در شهر یزد مورد بهره برداری قرار گرفته و پستهای انتقال طبس و رستاق نیز رو به اتمام است.

عالی ترین مقام اجرائی استان در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص پروژه های گاز رسانی گفت: گاز رسانی به شهرهای هرات ، مروست،طبس و مهر دشت در حال انجام است و پیشرفت خیلی خوبی همه داشته، علاوه بر این، گاز رسانی به شهر های بافق و نیر هم اخیرا آغاز شده است.

وی همچنین از اتمام پروژه گاز رسانی به 90 روستا در سطح استان خبر داد و سرعت گاز رسانی به واحدهای صنعتی و گلخانه ها را بعد از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها خوب ارزیابی كرد.

فلاح زاده در ادامه سخنان خود، از احداث 23 سالن ورزشی و استخر و تكمیل 22 سالن ورزشی و استخر نیمه تمام خبر داد و خاطرنشان ساخت: پروژه ورزشگاه بزرگ یزد كه 126 هكتار زمین به آن اختصاص یافته، چندی است كه كار خود را آغاز كرده و تاكنون كارهای بسیار خوبی در این راستا انجام شده است.

استاندار یزد گفت: در حوزه صنعت چیزی حدود دو هزار واحدصنعتی ، پروانه بهره برداری گرفته اند و بیش از 800 واحد صنعتی بین 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیكی داشته اند كه در این راستا 500 میلیارد تومان اعتبار بنگاه های زود بازده اقتصادی و 200 میلیارد تومان اعتبار آمایش تزریق شده است و واحدهای بزرگ صنعتی مثل فولادها و تسهیلات ارزی و ریالی تأمین شده است.

وی به پتانسیل استان یزد در تولید كاشی و سرامیك اشاره و تعداد واحدهای در دست احداث تولید كاشی و سرامیك را بالغ بر 40 واحد اعلام كرد.

فلاح زاده با بیان اینكه قبلا چیزی حدود 500 تن فولاد در استان یزد تولید می شد از زمینه سازی و ایجاد ظرفیت برای تولید هفت میلیون تن فولاد در استان خبر داد.

استاندار سهم بخش صنعت در اشتغال را 43 درصد عنوان كرد و گفت:44 درصد از جمعیت شاغل استان در بخش خدمات و 13 درصد در بخش كشاورزی فعالیت دارند.

وی افزود: یزد پائین ترین نرخ بیكاری در كشور را دارد كه این مساله در دارالعمل بودن یزد ریشه دارد.ك/2

7546/1968