۱۱ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۴۶
کد خبر: 30743895
T T
۰ نفر

اراك - رييس حوزه هنري استان مركزي گفت: ارتقا و غناي هنر نمايش استان نيازمند تعامل دستگاههاي فرهنگي، هنري و تبليغي است.

'سینا دلشادی' روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تئاتر هنری همگانی و عام المنفعه است كه تاثیری شگرف و بی نظیر در رشد ارزشها و ارتقاء فرهنگ در جامعه دارد و در این راستا همه دستگاههای باید در قالب حمایتهای مالی و معنوی نگاه ویژه ای به این هنر داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری و صدا و سیما در بخش تبلیغات و فضا سازی شهری می توانند حمایتهای مناسبی از این هنر داشته باشند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه مركزی گفت: امروز تبلیغات در حوزه نمایش بسیار ضعیف است و رسانه ها باید در این راستا به دور از غرض ورزی، سیاست زدگی و جانب داریهای مخرب در راستای رشد فرهنگ و هنر استان گام بردارند.

دلشادی تصریح كرد: غنای فرهنگ و هنر و ارزشهای اخلاقی در جامعه با زبان هنر امكان پذیر است و نباید اجازده داد اشخاص حقیقی و حقوقی از آن بهره برداری نادرست داشته باشند.

رییس حوزه هنری استان مركزی با اشاره به تعداد بالای دانش آموختگان رشته نمایش گفت: ورود به حوزه نمایش تامین كننده معیشت و آینده جوانان نیست و همه دستگاههای اجرایی، دانشگاهها و مقامات استانی باید چاره ای برای دانش آموختگان بیندیشند.

وی افزود: حمایت از گروههای نمایشی، برگزاری جشنواره ها و همایشها و دوره های آموزشی و پژوهشی از اقدامات واحد نمایش حوزه هنری است.

رییس حوزه هنری استان مركزی، كمبودسالن تخصصی را از مشكلات این بخش عنوان كرد و گفت: اختصاص سالنهای بلا استفاده سازمانها برای اجرای تمرینات نمایشی می تواند بخشی از نیاز هنرمندان را جبران كند.

دلشادی تصریح كرد: راهیابی دو نمایش 'مكبس به روایت مردم كوچه و بازار' و ' تولد ' از استان مركزی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر رش نشان از تحول در تئاتر و وجود استعدادها و خلاقیتهای بالای هنرمندان نمایش استان دارد.ك/4

7109/559