۱۲ دی ۱۳۹۰، ۲۲:۱۶
کد خبر: 30745937
T T
۰ نفر

بجنورد - شماري از متقاضيان پذيره نويسي بورس انرژي در خراسان شمالي، كه روز دوشنبه در شعبه مركزي بانك ملي بجنورد انجام گرفت، نسبت به نحوه اجراي اين پذيره نويسي اعتراض كردند.

به گزارش ایرنا تعدادی از این افراد در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی مدعی شدند كه پذیره نویسی بورس انرژی در كمتر از 30 دقیقه در بانك ملی بجنورد به اتمام رسید كه در این زمان تنها سه یا چهار نفر موفق به پذیره نویسی شدند.

این افراد ادعا كردند كه امكان دارد انجام پذیره نویسی قبل از زمان تعیین شده كه هشت صبح اعلام شده بود، از سوی بانك انجام شده باشد.

'خان محمد جوادی' یكی از متقاضیان بورس انرژی در بجنورد می گوید: من از ساعت پنج صبح برای پذیره نویسی مقابل شعبه بانك مركزی بجنورد مراجعه كردم كه حدود 50 تا 60 نفر در صف بودند.

وی در تماس تلفنی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این پذیره نویسی برای 42 میلیون سهام بورس انرژی به میزان 200 میلیارد ریال صورت گرفت كه باید توسط 46 شعبه منتخب بانك ملی در سطح كشور عملی می شد.

وی اضافه كرد: به طور تقریبی هر بانك بیش از 900 هزار سهام را باید به مشتریان تا سقف هر نفر هفت هزار و 500 سهم به فروش می رساند كه به طور تقریبی به هر شعبه فروش سهام به 120 نفر می رسید.

وی گفت: در شعبه بانك ملی مركزی بجنورد كه كمتر از 60 نفر متقاضی بودند و در دو باجه بانكی بین چهار تا پنج نفر پذیره نویسی داشتند كه بانك اعلام كرد پذیره نویسی تمام شد.

وی كه خود را نماینده متقاضیان سهام بورس انرژی معرفی كرد از مسوولان خواست تا در راستای جلوگیری از تضییع حقوق مردم تحقیقی در زمینه نحوه انجام این پذیره نویسی داشته باشند.

مدیر روابط عمومی سرپرستی شعب بانك ملی در استان خراسان شمالی گفت: پذیره نویسی در 46 شعبه سراسر كشور به صورت همزمان انجام شد و هیچ محدودیتی برای پذیره نویسی در شعب وجود نداشت.

'سیدمحمد علوی نژاد' به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در استان خراسان شمالی براساس شیوه نامه بانك ملی مركزی بجنورد، با دو باجه ماموریت پذیره نویسی را بر عهده داشت.

وی اضافه كرد: شعبه مركزی بجنورد با توجه به محدودیت نیروی انسانی كه داشت كار پذیره نویسی را در دو باجه انجام داد.

به گفته وی در پذیره نویسی شعبه ای موفقتر بود كه علاوه بر نیروی انسانی ماهر از لحاظ سرعت اینترنت نیز مشكلی نداشته و براحتی به سایت دسترسی داشت و به دلیل برخی مشكلات مخابراتی سرعت ما از دیگر استانها پایینتر است.

علوی نژاد افزود: علاوه بر آن به دلیل انجام پذیره نویسی در فضای مجازی، كاركنان بانك عملا نمی توانستند خللی در پذیره نویسی داشته باشند.

وی هرگونه دخل و تصرف كاركنان بانك ملی در ارتباط با پذیره نویسی به دلیل انجام آن در فضای مجازی را مردود دانست. ك/4

2712/626