اروميه - رييس هيات شنا، شيرجه و واترپلو آذربايجان غربي، نبود استخر تمريني را بزرگترين مشكل پيش رو اين ورزش عنوان كرد و گفت: تمرينات آمادگي تيم هاي شنا و واترپلو عملا تعطيل شده و كسي جوابگوي ما نيست.

' محمد كاشف' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واگذاری تمامی استخر ها به بخش خصوصی و عدم همكاری مسوولان آنها با هیات شنا موجب شده نتوانیم بستر مناسبی برای انجام تمرینات تیم های شنا و واترپلو فراهم كنیم.

وی اعتبارات تخصیصی برای این هیات را بسیار ناچیز دانست و اضافه كرد: این اعتبارات به هیچ وجه جوابگوی هزینه های جاری نیست و اجاره استخر برای انجام تمرینات با این اعتبار كم امری غیر ممكن است.

كاشف، تعداد هیات های فعال شهرستانی آذربایجان غربی را 12 هیات اعلام كرد و اظهار داشت: چهار رشته شنا، واترپلو، شیرجه و شنای موزون از رشته هایی است كه زیر نظر این هیات ها فعالیت دارند، در حالیكه رشته های شیرجه و شنای موزون به دلیل نبود امكانات لازم و مربیان و متخصصین مجرب از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.

وی توجه به رده سنی پایه را یكی از ضروریات رشد و توسعه این ورزش مادر عنوان كرد و گفت: استعدادیابی و نخبه یابی یكی از مهمترین برنامه های است كه در صورت وجود امكانات لازم برای تقویت و پشتوانه سازی این ورزش لازم است.

كاشف در خصوص استخر شنای شهید باكری ارومیه افزود: این استخر با هزینه های گزافی كه برای هیات شنا شهرستان ارومیه دارد و به صورت اجاره ای در اختیار این هیات می باشد و به هیچ وجه نمی تواند جوابگوی نیازهای هیات استان باشد.

وی تعامل و پشتیبانی بیش از پیش اداره كل ورزش و جوانان استان را خواستار شد و اضافه كرد: این رشته ورزشی نیاز مبرم به سرمایه گذاری و صرف هزینه دارد و دست خالی نمی توان تیم های آماده و قابل قبولی را به مسابقات اعزام كرد.

7126/583