۱۳ دی ۱۳۹۰، ۱۹:۵۳
کد خبر: 30747642
T T
۰ نفر

دزفول - عمليات اجرايي فاز اول پروژه احداث باغ 325 هكتاري مركبات مكانيزه ارقام جديد در اراضي قائميه در 10 كيلومتري شرق دزفول واقع در شمال جاده دزفول - شوشتر آغاز شد.

مدیر عامل شركت كشاورزی و باغداری فجر ساری و مدیر اجرایی این پروژه در آیین این افتتاحیه كه با حضور مسوولان محلی دزفول برگزار شد گفت: كل اراضی این منطقه 920 هكتار می باشد كه فاز اول این پروژه در سطح 325 هكتار و فاز دوم در سطح 375 هكتار باغ مركبات احداث می شود.

'محمدرضا قایخ لو ' با اشاره به فعالیت های شركت كشاورزی و باغداری فجر ساری افزود: این شركت وابسته به هولدینگ كشاورزی بنیاد مستضعفان و جهاد كشاورزی است و بزرگترین تولید كننده محصول مركبات در ایران می باشد كه 30 رقم مركبات تولید می كند.

وی با اشاره به اهداف احداث این باغ مركبات گفت: استفاده بهینه از فن آوری های نوین،استفاده از ارقام و پایه های تجاری جدید و بازار پسند،استفاده بهینه از دارایی های شركت و كسب سهم بیشتر بازار با توسعه برند تجاری فجر و ایجاد اشتغال در منطقه از اهداف اصلی احداق این باغات می باشد.

قایخ لو افزود: با احداث این باغات زمینه اشتغالزایی مستقیم 100 نفر و غیرمستقیم 400 نفر از افراد بومی منطقه تأمین خواهد شد.

مدیر اجرایی این پروژه گفت: درآمد سالانه باغ 325 هكتاری مركبات مكانیزه دزفول پس از بهره برداری 124 میلیارد ریال خواهد بود.

قایخ لو زمان بهره برداری ازفاز یك این پروژه را سال 1394 اعلام كرد و گفت: فاز دوم این پروژه نیز پس از بهره برداری از فاز یك پروژه آغاز خواهد شد.

مدیر جهاد كشاورزی دزفول نیز در این آیین گفت: كشاورزی یكی از فعالیت های مهم خوزستان است كه 80 درصد این فعالیتها در بخش كشاورزی در شمال خوزستان می باشد.

' عبدالرضا مهران زاده ' افزود:شهرستان دزفول رتبه اول را در تولید گل مریم و رتبه دوم را در تولید گل رز در كشور دارد كه باعث شده به این شهرستان به یك گلخانه خدادادی تبدیل شود ضمن اینكه به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب 63 نوع محصول كشاورزی در این شهرستان تولید می شود.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات سالم كشاورزی گفت: بیش از چهار هزار هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان دزفول را باغات تشكیل می دهند كه با توسعه این اراضی باغات دزفول به پنج هزار هكتار رسیده اند.

مدیر جهاد كشاورزی دزفول با اشاره به پروژه فاز اول باغ مركبات دزفول گفت: آب مورد نیاز این پروژه از محل صرفه جویی های آبی منطقه تأمین خواهد شد و امیدواریم در مدت تعیین شده به بهره برداری برسد.

در این آیین ' سید احمد آوایی ' نماینده مردم دزفول در مجلس نیز با اشاره به معضل بیكاری در منطقه گفت: امیدواریم با احداث این باغات و بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدماتی شهرستان دزفول معضل بیكاری در منطقه حل شود.

وی صادرات محصولات كشاورزی به كشورهای خارجی را یكی از اهداف مهم پروژه دانست و اظهار امیدواری كرد كه با تولید محصولات سالم كشاورزی شاهد صدور این محصولات به خارج از كشور باشیم.

در پایان این آیین نیز تعدادی نهال توسط مسوولان دزفولی به صورت نمادین در اراضی این پروزه كاشته شد.

538/8111