۱۴ دی ۱۳۹۰، ۱۶:۳۹
کد خبر: 30748784
T T
۰ نفر

نوشهر - شماري از مسوولان استاني و شهرستاني بر ضرورت حل مشكلات شهر تازه تاسيس هچيرود چالوس تاكيد كردند.

اولین كارگروه توسعه شهر هچیرود چالوس روز چهارشنبه با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران كل استان مازندران در فرمانداری چالوس برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، فرماندار چالوس در این جلسه گفت: اولین نكته ای كه در حوزه هچیرود با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه نیاز است، زیرساخت فرهنگی است و نیازمند حضور فعال ادارات فرهنگی در این شهر هستیم.

'سید قدیر رضایی' افزود : با توجه به وسعت 20 كیلومتری شهر هچیرود ، استقرار نیروی انتظامی در این شهر ضروری است.

وی اظهار داشت : در حوزه راهسازی ضروری است اداره راه و ترابری حضور مستمر و بیشتری در بهبود وضعیت محورهای ارتباطی این شهر داشته باشد.

رضایی خاطرنشان كرد : در بخش ماشین آتش نشانی و خودروی مكانیزه برای حمل زباله هرچند شورای شهر توانسته خودروهایی تهیه كند اما نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین استانی است.

وی ادامه داد : شهرداری با كمك دیگر دستگاههای اجرایی با تشكیل كارگروه اشتغال در شهر هچیرود برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

امام جمعه چالوس نیز در این جلسه بر ضرورت فراهم كردن امكانات لازم خدمات رسانی در جوانب مختلف به مردم این شهر تاكید كرد.

حجت الاسلام 'محمد مهدی راشدی ' تصریح كرد :هچیرود از ظرفیت های بالای گردشگری برخوردار است و نیازمند برنامه ریزی جدی در ساماندهی گردشگران و برآورده كردن نیاز شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود در ادامه این جلسه گفت: در بحث نیروی انسانی انتظار داریم مسئولین حمایت بیشتری كنند تا مشكلات موجود برطرف شود.

'نظرعلی فقیه ' با اشاره به مراجعات روز افزون مردم به شهرداری افزود : با توجه به وضعیت منطقه و پتانسیل گردشگری موجود این شهر ، جهت پاسخگویی مراجعین نیاز است نسبت به تامین نیروهای انسانی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

'اكبر جعفرنژاد 'شهردار هچیرود یكی از درخواسته های مهم را تهیه طرح جامعه و تفصیلی این شهر اعلام كرد و گفت : تا زمان تهیه طرح انتظار ما از مسئولین این است طرح هادی با توجه به تجمیع 13 روستا به عنوان الگو در اختیار شهرداری قرار دهند تا بر آن اساس عمل شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از هزار پرونده در شهرداری با توجه به افتتاح 36 روز آن وجود دارد كه نیروی انسانی كنونی پاسخگو نیست .

جعفر نژاد اظهار داشت: 68 درصد فضای تعریف نشده در شهر هچیرود وجود دارد كه درخواست ما از مسئولین نگاه ویژه به این بخش ها است .

جعفر نژاد بیان داشت : با توجه به موقعیت گردشگری هچیرود انتظار داریم جنگل های قسمت جنوبی شهر برای ایجاد مراكز تفریحی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در این جلسه گفت: شهر هچیرود از پتانسیل های گردشگری خوبی برخوردار است و نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین است.

'عیسی هاشمی 'بیان داشت: در بحث نیروی انسانی نیز مجوز هفت نیرو صادر شد كه باید سعی شود از نیروهای دارای مدرك تحصیلی عالی استفاده گردد.

وی بیان داشت: نیازمندیهای شهر هچیرود و نگاه زیرساختی به این شهر باید به صورت یك برنامه اجرایی در آید تا بعد از بحث و بررسی در مورد آن نسبت به اجرایی شدن آن اقدام گردد.

هاشمی تاكید كرد: با توجه به این كه تهیه طرح تفصیلی زمان می برد اكنون از طرح هادی بع عنوان الگو استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: در بحث گردشگری و استفاده از سرمایه گذاران تلاش شود با توجه به موقعیت مناسب هچیرود بیش از پیش استفاده شود.

وی اظهار داشت : با توجه به اینكه 13 روستای تجمیع شده منطقه دارای طرح هادی هستند این مهم فرصتی است تا برنامه زیرساختی مناسبی برای توسعه هچیرودتدوین گردد.

ك/2

621/402