۱۹ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 30756594
T T
۰ نفر

ساري- سرپرست اداره ميراث فرهنگي , صنايع دستي و گردشگري شهرستانهاي قائمشهر و جويبار به روند ساخت و سازهاي غير مجاز در حريم تپه باستاني گردكوه قائمشهر اشاره كرد و گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده توسط اين نهاد , شهرداري و شوراي اسلامي شهر اين روند متوقف شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا , 'محسن باستانی' روز دوشنبه در حاشیه بازدید مسئولان از روند مرمت ساختمان موزه قائمشهر گفت: ‌با انجام گشتهای یگان حفاظت و ماموارن میراث فرهنگی ساخت وسازها حریم این مجموعه كنترل می شود و اخیرا ساخت و سازی صورت نگرفته است .

وی ادامه داد: برای آزادسازی حریم این تپه، پنج میلیارد و 700میلیون ریال اعتبار درنظر گرفته شده و عملیات آزادسازی و تملك حریم آن نیز انجام شده است .

سرپرست اداره میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری شهرستانهای قائمشهر و جویبار به برنامه های مطلوب این نهاد در مورد تپه باستانی گردكوه اشاره كرد و از تبدیل این تپه به یك پایگاه موزه خبرداد و گفت: بعد از دو سال ركود در تخصیص اعتبار برای گمانه زنی این تپه در سال جاری برای این امر 90 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی گفت: با گمانه زنی و كاووش های انجام شده در مكانهای تاریخی و باستانی قائم شهر مشخص شده این شهرستان دارای پیشینه پنج هزار ساله است.ك/2

/7329/402