۲۲ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 30762146
T T
۰ نفر

زنجان - دسته هاي عزاداري 'حسينيه و زينبيه' اعظم زنجان در روز اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) به حركت در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان از اماكن مذهبی این شهر هستند كه همه ساله در ایام محرم، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر كشور را به خود جلب می كند و شركت كنندگان در این مراسم با وحدت و یكپارچگی ارادت خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می كنند.

حضور پرشور مردم سیاهپوش و سوگوار در مراسم عزاداری زنجان عظمت واقعی امام حسین (ع) را به جهان بشریت نشان می دهد تا آنها بدانند كه مردم چگونه در غم از دست دادن امام خود ناله سر داده و اشك ماتم می‌ریزند.

دسته‌های عزاداری مساجد حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان، به خاطر شركت گسترده عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در كشور بی‌نظیر است.

حركت دسته‌های عزاداری این دو مسجد زنجان، شكوه و عظمت خاصی به آیین‌های گرامیداشت سالار و سرور شهیدان و یاران باوفای آن حضرت می بخشد و عاشقان حسین (ع) از هر قشری سعی می‌كنند با پیوستن به این دسته های عزاداری، وفاداری خود را به اثبات برسانند.

مردم و عاشقان امام حسین (ع) در مسیرهای حركت این دستجات عزاداری كه ساعت ها به طول می‌انجامد و عبور و مرور افراد در آن واقعا سخت می‌شود، هزاران راس گاو و گوسفند قربانی كرده و یا به صورت زنده اهدا می‌كنند و برخی از عاشقان امام حسین (ع) كه حاجتشان برآورده شده نذورات خود را به صورت نقدی پرداخت می‌كنند و میزان آن نیز هرسال افزایش می‌یابد.

اهدا این نذورات نشان می‌دهد كه مردم مومن و ولایتمدار استان زنجان و حتی مناطق مختلف كشور، برای رسیدن چنین روز مهمی لحظه شماری می‌كنند تا به عهدی كه با امام شهیدان بسته اند، وفا كنند.

عظمت و شكوه برگزاری این آیین‌های گرامیداشت از سوی این دو مسجد مهم، تاریخی و صاحب نام زنجان نه تنها نام زنجان را در كشور بلكه درجهان پرآوازه كرده و به همین خاطر می‌باشد كه امروز از استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی یاد می‌شود و این قطعا خود افتخاری برای ملت ایران به ویژه مردم این استان است.

مسوول روابط عمومی حسینیه اعظم رنجان ، گفت: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان همزمان با اربعین سید الشهداء از ساعت 9 صبح روز اربعین آغاز و در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان به پایان خواهد رسید.

'مجتبی شهامی'، بابیان اینكه پس از پایان مراسم دهه نخست ماه محرم ، برنامه ریزی لازم برای حركت دسته عزاداری حسینیه اعظم رنجان از سوی متولیان امر صورت گرفته است، اظهار داشت: از عموم مردم عزاداران و شیفتگان سید الشهدا دعوت می‌شود در این مراسم بسیار معنوی شركت كنند تا همچون دسته عزاداری هشتم ماه محرم باشكوه تر برگزار شود.

شهامی ، خاطرنشان كرد: این مراسم سالهاست كه در روز اربعین برگزار می شود و ارادتمندان امام حسین (ع) در مسیر حركت دسته عزاداری گوسفند نذری را قربانی كرده و یا به صورت زنده تحویل متولیان امر می دهند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی مسجد 'زینبیه اعظم زنجان' نیز گفت: دسته عزاداری زینبیه زنجان نیز بعد از ظهر اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مقابل این مسجد به حركت در می آید.

'فرید احدیان' افزود: این مراسم ساعت دو بعدازظهر آغاز و شركت كنندگان با سینه زنی، طبق سنوات گذشته به طرف امام زاده سید ابراهیم (ع) حركت می كنند.

وی ، اظهار داشت: از اربعین سال 69 تا كنون ، این مراسم 'دسته عزاداری' با شكوه و عظمت خاصی برگزار می شود و هرسال نیز بر تعداد شركت كنندگان افزوده می شود تا شور و شعور حسینی خود را به جهان عرضه كنند.

احدیان ، یادآور شد: در مسیر حركت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان ، عاشقان امام حسین(ع) كه برای برآورده شدن حاجات خود نذر كرده اند، گوسفند قربانی كرده و یا به صورت زنده آنها را اهدا می كنند.

احدیان ، از مردم مومن و شیفتگان سرور و سالار شهیدان خواست در این مراسم معنوی شركت كنند تا جهان بداند كه آنها چگونه در از دست دادن امام و مولای خود به سوگ نشسته و ناله سر می دهند.

597/522