ساري - نهمين سوگواره تعزيه مازندران ، پس از هشت شب اجراي منظم كه با استقبال پرشور مردم همراه بود ، شب گذشته در آمل پايان يافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اجرای مجلس حضرت ابوالفضل(ع) به سرپرستی ' حسن مصفا ' مشهور به ' حاج سقا ' از آمل ، حسن ختام نهمین سوگواره تعزیه مازندران بود.

مراسم پایانی این سوگواره هم با حضور رییس هیات مدیره انجمن تعزیه ایرانیان ، مسوولان اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ، فرماندارآمل و جمع زیادی از علاقه مندان به هنرتعزیه در حسینه هدایت آملی برگزار شد.

نهمین سوگواره تعزیه مازندران از 15 تا 22ماه جاری ، در مجموع با اجرای 9 اثر از گروه های برتر تعزیه مازندران و دو گروه میهمان از استان های گیلان و گلستان به مدت هشت شب در حسینه هدایت مشهور به تكیه آملی اجرا شد.

مجلس حضرت موسی بن جعفر ( ع ) به سرپرستی ' جهانفكر كاویانپور ' از محمودآباد ، مجلس حضرت فاطمه الزهرا (س) به سرپرستی ' اسدالله شهابی ' از سوادكوه ، مجلس حضرت امام رضا (ع) به سرپرستی ' سیدمهدی مولانا ' از بابل و مجلس وفات حضرت زینب(س) به سرپرستی ' عبدالعلی خلیلی ' از ساری از جمله مجالس تعزیه ای بود كه در این سوگواره اجرا شد.

همچنین مجلس ' عقیل' به سرپرستی ' اكبر مكرم ' از نكا ، مجلس حضرت مسلم بن عقیل به سرپستی ' علی باقری كله بستی' و مجلس ' حر ' به سرپرستی ' علی باقری' از آمل ، ' ورود به شام ' به سرپرستی ' نورالله جمشیدی ' از نوشهر هم از دیگر مجالس تعزیه ای بود كه نهمین سوگواره تعزیه مازندران در آمل اجرا شد.

مجلس حضرت علی اكبر (ع) به سرپرستی ' محمد حسین صمصام ' از استان گیلان و مجلس ' عباس و شوذب ' به سرپرستی ' سیدحمزه حسینی ' از استان گلستان هم به عنوان میهمان در نهمین سوگواره تعزیه مازندران اجرا شد.

همچنین در سوگواره نهم از استاد ' حاج عبدالعلی خلیلی ' ، و یادمان مرحوم ' حاج احمد رجبی كیاسری ' از پیشكسوتان تعزیه مازندران تجلیل شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل هم در مراسم پایانی این سوگواره گفت : حضور مردم در تمامی شب های برگزاری این سوگواره پرشورتر ازسال های گذشته بود.

' محمد محمدی ' افزود : با منطقه ای شدن سوگواره تعزیه در دهمین سال برگزاری آن در سال آینده ، سوگواره تعزینه مازندران به طور حتم از سطح كمی و كیفی بالاتری برخوردار خواهد شد.

وی ، هدف از برگزاری سوگواره تعزیه را آشنایی جوانان و نوجوانان با زندگانی اهل بیت و بیان اهداف حماسه عاشورای در قالب نمایش و شبیه خوانی ذكر كرد.ك/3

7327/1654