۲۴ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 30764439
T T
۰ نفر

ياسوج - مدرس حوزه علميه قم در ياسوج گفت: قيام امام حسين (ع) و حادثه عظيم كربلا در واقع بهترين پاسخ به انواع انحرافات، تطميع ها و خرافه ها در اوضاع و شرايط بد سياسي آن روزگار بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام 'علی اكبریان' روز شنبه در جمع عاشوراییان حسینی در یاسوج افزود: امام حسین (ع) در آن شرایط و روزگار فتنه كه معاویه و یزیدیان با انواع تبلیغات، تطمیع ها و تهدیدها بر سر اسلام و ارزش های الهی و دینی آورده بود، چاره ای جز قیام و فدا كردن تمامی هستی خود نداشت.

وی بیان كرد: در شرایط سیاسی آن روز افكار مردم هر روز عوض می شد فرهنگ ها و ارزشهای والای اسلامی و انسانی جای خود را به خرافه ها و روش های نامعقول و شیطانی می داد و اسلام و سنت پیامبر (ص) نیز به شدت در حال خدشه پذیری بود.

اكبریان اظهار داشت: در آن برهه زمانی معاویه با سه عامل تبلیغ ، تطمیع و تهدید مردم را به سوی خرافه ها و اهداف شوم خود سوق می داد و همین روش را به فرزندش یزید نیز توصیه كرد.

وی گفت: امام حسین (ع) وقتی دید كه نظام سیاسی و اجتماعی آن روز دچار انحراف شده و از مسیر اصلی خود خارج شده با هدف اصلاح امت جدش و پیاده كردن امر به معروف و نهی از منكر قیام كرد.

مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) امروز در شهرهای مختلف كهگیلویه وبویراحمد با حضورعاشقان و شیفتگان آن حضرت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در همین راستا و همزمان با حركت كاروان عاشورائیان اربعین حسینی در یاسوج با نام سوگوراه عاشورایی از 'شام تا كربلا' دسته جات سینه زنی ، زنجیرزنی و هیاتهای مذهبی نیز همراه با این كاروان به عزاداری و سوگواری برای سرور و سالار خود پرداختند.

671/7530/508
۰ نفر