۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 30768656
T T
۰ نفر

تهران- نشست پژوهشي و مراسم نكوداشت 'علي‌اشرف والي' آخرين شاگرد كمال‌الملك،‌ به همراه نمايش منتخب آثار اين هنرمند،‌ 5 بهمن‌ماه در گالري برگ برگزار مي‌شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، نشست‌های پژوهشی و مراسم نكوداشت هنرمندان فقید رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی كه از سوی نشریه تندیس و سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار می‌شد و‌ مدتی به تعویق افتاده بود؛ از بهمن‌ماه سال جاری با نكوداشت 'علی‌اشرف والی' آخرین شاگرد كمال‌الملك، ادامه خواهد یافت.

این مراسم با سخنرانی مهتاب حمیدی و هومن بنان از شاگردان خاص استاد والی همراه خواهد بود.

در بخش دیگری از این مراسم، نمایشگاهی از آثار،‌اسناد و عكس‌های این هنرمند فقید در گالری برگ به نمایش درخواهد آمد كه این نمایشگاه تا 14 بهمن‌ماه دایر خواهد بود.

علی‌اشرف والی هنرمند نقاش، خوشنویس و شاعر متولد 1299 بود كه دی‌ماه سال گذشته در 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

علی اشرف والی در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، تذهیب و صفحه‌آرایی آثاری بسیاری را خلق كرد و مفسر مقالات شمس تبریزی، و همچنین آخرین شاگرد با واسطه كمال‌الملك بود.

وی دانش‌آموخته دانشكده هنرهای زیبای تهران بود و از محضر استادانی چون آشتیانی، علی محمد حیدریان، رفیع حالتي و ابوالحسن بهره گرفت.

آثار این هنرمند برجسته تنها یك بار در سال 1342 به نمایش درآمد.

تمثال امام علی (ع) كه موزه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس نگهداری می شود و تابلوی 'سران مشروطه تبریز' كه در موزه تبریز قرار دارد از جمله آثار علی‌اشرف والی است.

فراهنگ**9173**1588
۰ نفر