۱ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۰۱
کد خبر: 30776039
T T
۰ نفر

تبريز- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: جشنواره شعر فجر مبين ظرفيت بالاي فرهنگي و ادبي منطقه است.

علی داننده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: شعر انقلاب، زبان گویا و رسای انقلاب اسلامی بوده و ظرف مناسبی برای تبیین اهداف متعالی این حركت الهی و انسان ساز می باشد.

وی افزود: شعرا با توجه به زبان رسا،‌ بلیغ و شیوای خود می توانند نقش موثری در صدور فرهنگ انقلاب داشته باشند.

داننده خاطرنشان كرد: همزمان با ایام الله دهه فجر سالجاری و در آستانه برگزاری ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر، جشنواره منطقه ای شعر با موضوع دهه فجر در 9 استان كشور برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره شعر فجر شمالغرب كشور نیز با محوریت آذربایجان شرقی و با حضور استان های آذربایجان غربی‌، اردبیل و زنجان برگزار می شود.

داننده این جشنواره را در جهت ارتقا سطح كیفی و كمی شعر و ادبیات حوزه انقلاب اسلامی و گسترش هرچه بیشتر آن، به عنوان پشتوانه فرهنگی و ثروت ملی، عنوان كرد.

وی با تاكید بر اجرای كیفی برنامه های دهه فجر ادامه داد: برگزاری برنامه های مرتبط با ایام دهه فجر باید به گونه ای باشد كه هویت دینی و اسلامی و آرمان های متعالی انقلاب را به نسل جوان انتقال دهد.

شاعران علاقه مند می توانند مجموعه های شعر منتشر شده در فاصله زمانی سال های 1389 و 1390 و یا حداكثر20 قطعه شعر (از تازه سروده ها) را بنا به تصویب شورای سیاست گذاری جشنواره شعر فجر تا 12 بهمن ماه سالجاری به دبیرخانه جشنواره در تبریز، خیابان امام خمینی (ره)، جنب كلانتركوچه، خانه فرهنگ تبریز، اداره امور فرهنگی ارسال نمایند.

7240/587