۱ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۵۵
کد خبر: 30776115
T T
۰ نفر

تهران - اولين و باسابقه‌ترين تريلي سيار تئاتر ايران دور تازه سفرهاي خود را از روز هشتم بهمن جاري با ورود به استان هرمزگان آغاز مي‌كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، تریلی سیار كانون قدیمی ترین تریلی سیار نمایش در ایران است كه از سال 1353 به سفارش كانون در آلمان ساخته شد و از آن پس تاكنون به فعالیت‌های هنری خود در اجرای نمایش برای كودكان و نوجوانان ادامه داده است.

نمایش‌های اجرا شده بر روی این تریلی علاوه بر این كه توسط هنرمندان صاحب نام و شاخص عرصه‌ تئاتر و تئاتر عروسكی كشور اجرا شده است درعین حال از جمله پرطرفدارترین و پرتماشاگرترین آثار نمایشی كشور به شمار می‌رود.

اكنون قرار است كودكان و نوجوانان استان‌های هرمزگان و بوشهر در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب به ترتیب طی روزهای هشتم تا دهم و 12 تا 14 بهمن ماه به تماشای اجرای نمایش پسرك بازیگوش به كارگردانی سامان خلیلیان بنشینند.

همچنین بر اساس اعلام مركز تئاتر و آفرینش‌های هنری كانون، تریلی سیار با نمایش خرمشیر به كارگردانی مجتبی خمسه طی روزهای 16 تا 18 بهمن میهمان استان كهگیلویه و بویراحمد و 20 تا 23 بهمن میهمان استان خوزستان خواهد بود.

نمایش الاغ نادان به كارگردانی امیر اسماعیلی نیز قرار است روزهای 25 تا 27 بهمن در ایلام و 29 بهمن تا یكم اسفند در لرستان بر روی صحنه‌ تئاتر سیار كانون اجرا شود.

این در حالی است كه دور جدید فعالیت‌های این تریلی 37 ساله پس از نوسازی و تجهیز كامل در شش ماه‌ دوم سال همزمان با روز جهانی كودك از روز 16 مهر 1390 با اجرای نمایش 'سفر به سرزمین لك‌لك‌ها' به كارگردانی مهدی قلعه آغاز شد.

قلعه از كارگردان‌های باسابقه‌ای است كه پیش از این طی سال‌های گذشته نمایش بچه‌های ایران را بر روی همین تریلی با سابقه به یكی از پرتماشاگرترین آثار نمایشی سیار در ایران تبدیل كرده بود.

نمایش 'سفر به سرزمین لك‌لك‌ها' دیگر كار وی در مهرماه امسال در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اجرا شد و پس از آن در آبان حامد زحمتكش قصه‌ ماه مهر را بر روی همین تریلی در استان‌های كردستان و كرمانشاه به روی صحنه برد.

مركز تئاتر كانون پرورش فكری در این زمینه اعلام كرد كه تنها اجراهای ماه مهر و آبان تریلی سیار نزدیك به 50 هزار تماشاگر در این 5 استان كشور داشت.

فراهنگ 1883**1588
۰ نفر