۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 30776792
T T
۰ نفر

اروميه - همزمان با بيست و هشتم صفر سالروز رحلت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) و سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبي(ع)،سراسر استان آذربايجان غربي در ماتم، اندوه و غم و عزاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا،مردم شیفته نبوت و امامت در آذربایجان غربی،دیشب و امروز با حضور در مساجد،تكایا و حسینیه ها، در سالروز رحلت جانسوز پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزندش كریم اهل بیت امام حسن (ع) را به سوگ نشستند.

سراسر آذربایجان غربی به مناسبت ایام سوگواری آخرماه صفر از روزهای گذشته یكپارچه سیاهپوش و پرچم های عزا در هر كوی و برزن این استان افراشته شده است.

در آیینهایی كه از صبح امروز در مساجد، تكایا و اماكن متبركه آذربایجان غربی برگزار شده است مردم خداجو و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به صورت گسترده حضور یافته اند و با ریختن اشك ماتم ، عمق ارادت خود را به پیامبر و خاندانش به نمایش می گذارند.

در این مراسم، روحانیان و شخصیت های مذهبی در باره ابعاد زندگی و شخصیت خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(ص)رسول رحمت و منادی وحدت و مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) امام دوم شیعیان جهان سخن گفتند.

به مناسبت ایام سوگواری بیست و هشتم صفر، آیینهای زیارت پیامبر اعظم اسلام ، شب گذشته در مساجد شهرهای مختلف استان پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء،قرائت و درارومیه این مراسم با حضور گسترده عاشقان نبوت و شیفتگان امامت در سطح پنج مسجد این شهرستان برگزار شد.

دراین مراسم، امت خداجوی ارومیه در فضایی مملو از غم و اندوه در مصیبت خاندان عصمت و طهارت (ع) مرثیه سرایی كردند و اشك ماتم ریختند.

در مراسمی كه به مناسبت بیست و هشتم صفر در سطح مساجد و حسینیه ها و تكایای شهرهای مختلف آذربایجان غربی برگزار شد، مداحان اهل بیت با مرثیه خوانی و هیاتهای مذهبی و مردم خداجو با تشكیل دسته های عزاداری و سینه زنی و زنجیرزنی، ارادات قلبی خود را به پیامبر رحمت و امام معصوم نشان دادند.

گزارشهای ارسالی از شهرهای مختلف آذربایجان غربی نیز حاكیست نظیر این مراسم در سطح مساجد و حسینیه های شهرهای مختلف استان با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و عاشقان خاندان وحی برگزار شده است.

581
۰ نفر