۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 30776817
T T
۰ نفر

گناباد- همزمان با سالروز رحلت جانگداز خاتم الانبيا حضرت محمد (ص ) و شهادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) يارت از راه دور پيامبر اكرم در مرقد علامه بهلول در گناباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این آیین كه صبح امروز برگزار شد مداحان در مظلومیت امام دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز روضه خوانی و عزاداری كردند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد نیز در سخنانی گفت:طبق دستور قرآن كریم باید به جایگاه رسول الله به عنوان یك اسوه نگاه شود.

'عباسعلی فاطمی' افزود:حركت در مسیر پیامبر منجر به حیات طیبه می شود كه همان حیاتی است كه در زیارت عاشورا به دنبالش هستیم و از خداوند می خواهیم كه زندگی ما را زندگی حضرت محمد(ص) و خاندان او قرار دهد.

وی گفت:در زندگی معصومان دو عامل حركت در مسیر اخلاق و توجه به معنویت و نزدیكی به خدا به عنوان درسهای محوری قرار دارد كه ما به عنوان پیروان مكتب ائمه باید به این دو درس توجه جدی داشته باشیم.

او افزود:در جامعه امروز بشری با وجود قوانین و نظارتهای بسیار، هنوز مشكلات زیادی وجود دارد كه ناشی از بی توجهی به این دو عامل است.

وی با تاكید بر این كه منبع اخلاق ،پیامبر و اهل بیت ایشان می باشند ، بیان كرد:هر كس بخواهد معنویت و اخلاق را از غیر مسیر ائمه كسب كند راه را به اشتباه رفته است.

وی با بیان این كه رسول خدا صلوات الله علیه با فراغت بال و خاطر جمع از دنیا نرفت، گفت:نبی مكرم اسلام به هنگام ترك دنیا نگران سه مساله بود اول ارتجاع و عقب گرد مسلمین، دوم رعایت حق الناس و سوم رهبری جامعه اسلامی و سرنوشت جامعه پس از پایان نبوت.

وی اظهار داشت :برای شاد كردن روح پیامبر باید در مسیر اخلاق و نزدیكی به خدا و معنویت حركت كنیم و نگرانی های پیامبر در آستانه ملاقات خداوند را نیز در نظر داشته باشیم.

1922/659