۶ بهمن ۱۳۹۰، ۸:۱۲
کد خبر: 30781284
T T
۰ نفر

يزد - همايش وقف احسان ماندگار استان يزد چهارشنبه شب با حضور استاندار و جمعي از اصحاب وقف مناطق مختلف در مجتمع غدير يزد برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ،این همایش به مناسبت بزرگداشت هفته وقف و تجلیل از واقفین ، خادمان ، مستاجرین ، متولیان و هیات امناهای فعال مسجد ، تكایا و بقاع متبركه استان برگزار شد .

مدیر كل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: واقفان در طول تاریخ با حضور در این عرصه در بخش های مختلف به مردم و كشور خدمات شایانی را انجام داده اند .

حجت الاسلام والمسلمین ' محمد مهدی حاتمی ' افزود: وقف چشمه همیشه جوشان و جاری است كه در طول تاربخ همه افراد از آن استفاده می كنند.

وی تصریح كرد: واقفان خیر اندیش با وقف اموال خود در بخش های مختلف در تعالی جامعه اسلامی بسیار نقش آفرین بوده اند و این روند همچنان ادامه دارد .

مدیر كل اوقاف و امور خیریه یزد همچنین از تلاش های همه عوامل و اصحاب وقف در سطح استان یزد كه در كنار این اداره كل وظایف دینی و شرعی خود را انجام می دهند قدردانی كرد.

حاتمی ابراز امیدواری كرد تا وقف به عنوان یك ارزش مورد تاكید دین همچنان استمرار داشته باشد و فرهنگ وقف كردن بیش از گذشته ادامه یابد .

همچنین مدرس حوزه و دانشگاه یزد هم با اشاره به آیات و روایات مختلف بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ وقف در بین مردم تاكید كرد.

حجت الاسلام والمسلمین ' سید محمد كاظم مدرسی ' افزود: فرهنگ وقف به عنوان یك فرهنگ متعالی باید روز به روز در بین مردم و در جامعه اسلامی گسترش یابد .

وی خاطر نشان كرد: همه مردم و خیرین خیر اندیش و نیكوكار باید هرچه می توانند اموال مختلف خود را به عنوان یك باقیات الصالحات و صدقه جاریه وقف كنند.

امام جمعه محمد آباد تصریح كرد: وقف در اسلام نشانه تقویت اعتقادات مذهبی ، یك كار دینی ، فرهنگی ، ارزشی ، عمرانی و عامل اصلی تعالی دانش ، تقویت بنیه سیاسی و اجتماعی نظام اسلامی و یك عمل بسیار مهم خداپسندانه است .

مدرسی گفت: همه مردم و كسانی كه متولی وقف هستند باید بیش از گدشته در جهت شناسایی و احیای موقوفات در زمینه های مختلف تلاش عملی داشته باشند .

این مسئول بر جلب اعتماد مردم به عنوان یك عمل مهم در بین اصحاب وقف تاكید كرد و یادآور شد: همه كسانی كه در این بخش حضور دارند و فعالیت می كنند باید با عمل خود در جهت جلب اعتماد مردم تلاش كنند .

در ادامه این همایش هم استاندار یزد از همه كسانی كه در سطح استان در خصوص حفظ و حراست از موقوفات و رقبات تلاش می كنند قدردانی نمود.

' محمد رضا فلاح زاده ' افزود: مردم مومن یزد در وقف اموال خود همواره پیشرو بوده اند و این فرهنگ ارزشمند باید همچنان ادامه داشته باشد .

وی تصریح كرد: فرهنگ وقف باید با فعالیت های گسترده فرهنگی و توسط اداره اوقاف و امور خیریه و با همكاری اصحاب وقف و همچنین رسانه های گروهی گسترش یابد .

در ادامه همایش كلیپی در خصوص معرفی برخی از موقوفات و بقاع و اماكن متبركه استان پخش و برنامه تواشیح هم اجرا گردید .

در پایان این همایش با لوح سپاس از واقفین ، متولیان ، مستاجرین ، خادمین و هیات امنای فعال استان یزد تقدیر صورت گرفت .ك2

7536/1968