تهران – واحد بازرسي و نظارت شوراي اصناف كشور هرگونه افزايش قيمت كالا را بدون هماهنگي و اخذ مصوبه از سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان تخلف دانست و اعلام كرد: با متخلفين برخورد قانوني خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اصناف ، با توجه به این كه به تازگی برخی شركت ها، صنوف تولیدی، واردكنندگان ، شركت های پخش ، واحدهای صنفی عرضه كننده كالا و خدمات نرخ كالا وخدمات خود را به صورت غیرمجاز افزایش داده اند ، بنابراین تمامی تولیدكنندگان، عوامل پخش و توزیع كنندگان مطلع باشند كه هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی و اخذ مصوبه سازمان حمایت تخلف محسوب شده و بازرسان اصناف با متخلفان برخوردهای قانونی خواهند كرد.

براساس این گزارش ، چنانچه مشمولین تولید ، عرضه كالا و خدمات و اتحادیه ها؛ بدون مجوز و هماهنگی با سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اقدام به افزایش نرخ كالا و خدمات خود نموده اند، موظف هستند بدون فوت وقت نسبت به برگرداندن قیمت كالا وخدمات مربوطه به قیمت اولیه اقدام نمایند.

در ادامه آمده است : مسئولان شركت ها و اتحادیه ها در صورت نیاز به افزایش قیمت كالاهای تولیدی كه لزوماً مواد اولیه آنها افزایش قیمت داشته است، موظف هستند مراتب را با آنالیز قیمت وكارشناسی نسبت به اخذ مجوز از سازمان های مربوطه اقدام نمایند.

در پایان آمده است : مصرف كنندگان درصورت مشاهده هرگونه گران فروشی و افزایش قیمت غیرقانونی می توانند از طریق تلفن 124 موضوع را به واحدهای بازرسی اصناف گزارش دهند تا متخلفان تحت پیگرد قرارگیرند.

اقتصام **1601**