رشت - مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گيلان گفت: نسل جوان و نوجوان اين انقلاب در آينده ميدان دار عرصه هاي مختلف كشور هستند.

'طیبه بزرگی' روز شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه 'گنجینه های سرزمینم گیلان' در سالن اجتماعات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان در رشت افزود: جوانان و نوجوانان بایستی در بصیرت افزایی شان تلاش كرده و فریب دشمنان را نخورند.

وی به كودكان و نوجوانان توصیه كرد تا به تحلیل های سیاسی گوش فرا داده و قدرت تجزیه و تحلیل خود را در ذهنشان تقویت كنند.

بزرگی، با بیان دلاورمردی ها و جانفشانی ها در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تصریح كرد: همه بویژه كودكان و نوجوانان بایستی در تداوم راه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی تلاش كنند.

مدیركل دفتر امور بانوان استانداری گیلان با تاكید بر این مطلب كه همه ما در حفظ انقلاب اسلامی وظیفه داریم، تصریح كرد: انقلاب اسلامی حاصل زحمات رهبر كبیر و شهدای انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با بیان این كه انقلاب اسلامی با گذشت بیش از سه دهه به توانمندی های علمی مختلف دست پیدا كرده است، یادآور شد: هم اكنون دشمنان ایران اسلامی از دانشمندان علمی و هسته ای ایران هراس دارند.

بزرگی اضافه كرد: به دلیل هراس دشمنان از دانشمندان هسته ای است كه به ترور دانشمندان مان دست می زنند.

مدیر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان گیلان نیز در ادامه این مراسم با گرامیداشت دهه فجر بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران یكی از مهمترین وقایع 100 ساله اخیر است كه با انقلاب های دیگر به لحاظ مبارزه و كیفیت تفاوت های اساسی دارد.

'نقی علیزاده خطیبانی' به نقش آفرینی مردم گیلان در مبارزات طول تاریخ اشاره و بیان كرد: استان گیلان از استان های موثر و تاثیرگذار در این زمینه بوده است.

علیزاده به فعالیت های كانون پرورش فكری در راستای انتقال ارزش های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح كرد: مربیان كانون پرورش فكری در این زمینه نقش مهمی دارند كه بایستی با تمام توان نقش شان را ایفا كنند.

وی با بیان اهمیت برگزاری نمایشگاه گنجینه های سرزمینم گیلان اظهار داشت: فرهنگ و رسوم هر استانی جزء هویت افراد است كه در حفظ آن بایستی كوشا باشیم.

به مناسبت دهه مبارك فجر نمایشگاه 'گنجینه های سرزمینم گیلان' صبح روز شنبه در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان گیلان در رشت گشایش یافت. ك/2.

7286/ 603