۱۷ بهمن ۱۳۹۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 30801725
T T
۰ نفر

زنجان - سرپرست فدراسيون كوهنوردي و صعود هاي ورزشي كشور ، پتانسيل زنجان براي برگزاري مسابقات مهم سنگنوردي را مناسب دانست و گفت: امكانات و وجود سالنهاي ورزشي شش هزار نفري و سالن اختصاصي سنگنوردي مي تواند يكي از گزينه ها جهت برگزاري مسابقات مهم باشد.

'محمود شعاعی'، شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: استان زنجان از معدود استان های كشور می باشد كه امكانات سخت افزاری آن برای فعالیت در ورزش سنگنوردی مناسب است ولی دیواره سنگنوردی 'سرطناب' آن به روز نیست و نیاز است دیواره جدید جایگزین شود.

وی اظهارداشت: پنل های استفاده شده در این دیواره ها باید استاندارد و بدون عارضه باشد و با نظر مساعدی كه استاندار زنجان و مدیركل ورزش و جوانان زنجان دارند قطعا بستر برای ارتقا و به روز كردن این دیواره فراهم خواهد شد.

شعاعی با بیان اینكه فدراسیون كوهنوردی و صعودهای ورزشی كشور در حد وسع و بضاعت در تجهیز استان های فعال در رشته سنگنوردی اقدام می كند ، تصریح كرد: در رنگ و نوع دیواره ها باید دقت بیشتری شود و بهتر است از رنگ های تیره استفاده نگردد چراكه حتما در فضا و دید مخاطبان تاثیر گذار خواهد شد.

وی، با بیان اینكه حضور تماشاگران و علاقه مندان به ورزش سنگنوردی در محل انجام مسابقات مهم و تاثیرگذار است گفت: در هنگام برگزاری مسابقات بین المللی سنگنوردی 'مستركاپ فجر'، تشویق بی وقفه تماشاگران ، انگیزه و روحیه ورزشكاران ایران در مصاف با حریفان خارجی را دوچندان كرد بطوریكه 'الناز ركابی' از ورزشكاران زنجان توانست در رشته سختی مسیر نیز به نشان طلا برسد و انتظار مسوولان ذیربط را برآورده سازد.

شعاعی، افزود: سالن شش هزار نفری از گنجایش خوبی برای حضور تماشاگران برخوردار است ولی سالن اختصاصی سنگنوردی زنجان چنین گنجایشی را ندارد كه اگر فضا اجازه دهد مطمئنا اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان در این خصوص نیز اقدام خواهد كرد.

وی اظهارداشت: امكانات سخت افزاری درنظر گرفته شده ازسوی اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان برای ورزش سنگنوردی این استان خوب و منحصر به فرد است و بسیاری از سنگنوردان استان های دیگر آرزوی برخورداری از چنین امكاناتی را دارند.

597/522/ 1645
۰ نفر