۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۱۹
کد خبر: 30804587
T T
۰ نفر

نير ، اردببل - استاندار اردبيل گفت: با اجراي پروژه هاي گازرساني در ايام الله دهه فجر، 200 روستا در اين استان از نعمت گاز طبيعي بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید 'حسین صابری' روز سه شنبه در آیین بهره برداری از پروژه های گازرسانی روستاهای شهرستان نیر افزود: به بركت انقلاب اسلامی اكنون بیشتر روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

وی با مقایسه وضعیت خدمات رسانی به روستا و شهرها در پیش و پس از انقلاب اظهار كرد: پیش از انقلاب چهار یا پنج شهر در سطح كشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند بودند كه هم اكنون در تمام شهرهای كشور و بیشتر روستاها گاز وجود دارد.

وی با اشاره به برق رسانی به روستاهای استان گفت: هم اكنون یك هزار و 497 روستا در استان اردبیل از نعمت برق بهره مند می باشند.

وی گفت: با برق رسانی به این تعداد روستا تمامی روستاهای بالای 10 خانوار استان اردبیل از نعمت برق بهره مند شده اند.

صابری همچنین به تامین آب شرب بهداشتی روستاهای استان اشاره كرده و از بهره مندی بالای 50 درصد از روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم خبر داد.

استاندار اردبیل این نعمت ها را در سایه ایثارگری های شهدا و خانواده های ایثارگران دانسته و افزود: در مقابل ایثارگری های رزمندگان و شهدای انقلاب و دفاع مقدس این خدمات چیزی نیست و ما باید بیشتر از این در خدمت رسانی به مردم كوشا باشیم.

او در ادامه با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران در سایه وحدت و همدلی ملت ایران و تلاش ها و ایثارگری های شهدا و آزادگان پیروز و به موفقیت ها و پیشرفت های مختلف در حوزه ها و عرصه های مختلف دست یافته است، بر استمرار بیش از پیش وحدت و همدلی در بین ملت تاكید كرد.

مدیر عامل شركت گاز استان اردببل نیز در این مراسم با اشاره به گازرسانی به چهار روستای شهرستان نیر از صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 200 میلیون ریال برای این پروژه خبر داد.

فیروز خدایی افزود: برای این پروژه 18 كیلومتر شبكه فولادی و 18 عدد انشعاب اجرا شده است.

وی گفت: با گازرسانی به این روستاها 300 خانوار از روستاهای شهرستان نیر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

8124/530/245
۰ نفر