۱۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۹:۱۳
کد خبر: 30807794
T T
۰ نفر

كميته امداد امام(ره)، امسال 230 هزار شغل ايجاد كرد

۱۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۹:۱۳
کد خبر: 30807794

شهركرد- معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني كشور گفت: 230 هزار فرصت شغلي در سالجاري با حمايت اين نهاد در سطح كشور ايجاد شد.

به گزارش ایرنا،'محمد امید' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اشتغال ایجاد شده امسال،دو برابر ظرفیتی است كه استانداران سراسر كشور برای كمیته امداد استانها در سایت

'رصد' در نظر گرفته بودند.

وی گفت: 116 هزار شغل از 5/2 میلیون اشتغال تعهد داده شده امسال بر عهده كمیته امداد بود ولی این نهاد ایجاد بیش از 300 هزار شغل را در برنامه های خود قرار داد.

امید اضافه كرد: برای تحقق اشتغال تعهد داده شده این نهاد در سالجاری،یكهزار و 900 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی گردید كه از این میزان یكهزار و 500میلیارد تومان از منابع بانكی و 400 میلیارد تومان از منابع حاشیه ای این نهاد در نظر گرفته شد.

معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد امام خمینی(ره)افزود: تاكنون 50 درصد این میزان اشتغال در كمیته امداد محقق شده و این نهاد از دستگاه های برتر در زمینه ایجاد اشتغال بین دستگاه های مجری اشتغال است.

وی، تعداد سرفصل های شغلی كمیته امداد برای ایجاد اشتغال را 620 سرفصل عنوان كرد و افزود:23 درصد فعالیت كمیته امداد در بخشهای تولیدی و خدماتی، ‌10 درصد در بخش صنایع دستی و مابقی در سایر مشاغل است.

معاون اشتغال و خودكفایی كمیته امداد گفت: این نهاد 5/4 میلیون نفر در قالب یك میلیون و 700 خانوار را بطور مستقیم و 5/2 میلیون نفر را به صورت موردی تحت پوشش خدمات حمایتی خود قرار داده است.

امید در عین حال، از خودكفایی 80 هزار خانوار زیر پوشش كمیته امداد در سالجاری خبر داد و گفت: جشن خودكفایی این خانواده ها هفته گذشته برگزار شد كه سهم استان چهارمحال و بختیاری از این میزان دو هزار و 500 نفر است.

وی، میانگین درآمد این افراد را شش میلیون و 100 هزار ریال در ماه عنوان كرد.

7360/547
۰ نفر