۲۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 30813105
T T
۰ نفر

رشت - مديركل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس استان گيلان گفت : مقاوم سازي 11 واحد آموزشي گيلان در حال انجام است .

'عمران حسن زاده' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : این تعداد از واحدهای آموزشی نیازمند به مقاوم سازی تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش می شود .

وی اظهار داشت : این واحدهای آموزشی در شهرهای بندرانزلی ، رشت ، صومعه سرا و لاهیجان 81 كلاس درس با زیربنای بالغ بر 9 هزار و 500 مترمربع را شامل می شود .

وی با بیان این مطلب كه برای مقاوم سازی این واحدهای آموزشی60 درصد كار انجام گرفته ، بیان كرد : تاكنون برای مقاوم سازی این مدارس بیش از 600 میلیون تومان هزینه شده است .

مدیركل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان ادامه داد : 18 واحد آموزشی دیگر نیز برای مقاوم سازی در دست بررسی قرار دارد .

وی استاندارد سازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس را از دیگر برنامه ها ی در دست اجرا عنوان و خاطر نشان كرد : در نیمه اول امسال این استانداردسازی در 17 واحد آموزشی گیلان انجام گرفته است .

حسن زاده با بیان این مطلب كه این تعداد از واحدهای آموزشی یكصد و 20 كلاس درس را شامل می شود ، تصریح كرد : برای استاندارد سازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی این واحد ها 211 میلیون تومان هزینه شده است .

وی یادآور شد : برای نیمه دوم امسال نیز این استانداردسازی در 23 واحد آموزشی در قالب یكصد و 80 كلاس درس در حال انجام است كه بیش از 60 درصد كار انجام گرفته است .

390 هزار دانش آموز در بیش از چهار هزار واحد آموزشی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند . ك/3

7286/604