۲۳ بهمن ۱۳۹۰، ۲۳:۲۰
کد خبر: 30814368
T T
۰ نفر

بجنورد - فرماندار شهرستان بجنورد گفت: شوراي نگهبان صلاحيت 70 درصد از نامزدهاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه شهرستان بجنورد و حوزه هاي فرعي مانه و سملقان، گرمه و جاجرم را تاييد كرد.

'سیدمحمد پاكمهر' یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: هم اكنون آمار نهایی نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد به 12 نفر رسیده است.

وی اضافه كرد: برای حوزه انتخابیه شهرستان بجنورد و حوزه های فرعی مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجموع 24 نفر داوطلب شده بودند كه شش نفر آنان انصراف دادند و پرونده 18 داوطلب برای بررسی صلاحیت در اختیار هیات نظارت استان و شورای نگهبان قرار گرفت.

به گفته وی شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت 12 نفر از نامزدها را تایید كرد كه در مجموع صلاحیت 70 درصد از نامزدها تایید شده است.

فرماندار بجنورد افزود: آمار نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه بجنورد از سوی شورای نگهبان یك نفر بیشتر از تایید صلاحیت شدگان هیات نظارت استان است.

وی اضافه كرد: هم اكنون تمام امكانات برای برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان فراهم است.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی 12 اسفندماه برگزار می شود و مردم حوزه انتخابیه بجنورد شامل شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه از بین 12 نامزد انتخاباتی دو نفر را برای نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی برمی گزینند.

در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 66 درصد از واجدان شرایط اخذ رای در این حوزه انتخابیه در انتخابات شركت كرده بودند. ك/2

2712/626