۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 30816526
T T
۰ نفر

حماسه فتح قلعه پرتغالي ها در قشم بازسازي شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۰۵
کد خبر: 30816526

قشم - رئيس اداره ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حماسه افتخارآميز فتح قلعه پرتغالي ها توسط امام قلي خان سردار نامي كشورمان در محل اين قلعه در قشم بازسازي شد.

عبدالرضا دشتي زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این نمایش با هدف بازسازي و معرفي واقعه ملي و تاریخي فتح قلعه پرتغالي ها توسط امام قلي خان با حركات نمایشی دانش آموزان قشمی به اجرا در می آید.

به گفته وي اجراي این نمایش در محوطه قلعه پرتغالي هاي شهر قشم مي تواند ذهن دانش آموزان مقطع دبستان و راهنمایي شركت كننده در این برنامه را با حقایق تاریخي بصورت ملموس آشنا كند.

رئیس اداره میراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد قشم ویژگي این برنامه نمایشي را مبارزه دانش آموزان با دشمن فرضي (پرتغالي ها) با سلاح شمشیر و شكست آنان و در نهایت برافراشتن پرچم ایران در بلنداي قلعه دانست.

وي با اشاره به اهمیت برقراري ارتباط دانش آموزان با وقایع تاریخي تصریح كرد: این برنامه نمایشي با امكانات درون سازماني و همكاري مدیریت فرهنگي و پشتیباني سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قشم اجرا مي شود.

دشتي زاده عنوان این برنامه نمایشی را زنگ نمایش اعلام كرد و یادآور شد: به نفرات برتر این نمایش هدایاي ویژه اهدا خواهد شد.

زنگ نمایش ویژه آشنایي دانش آموزان مقطع دبستان و راهنمایي با حقایق تاریخي آزاد سازي قلعه پرتغالي ها در شهر قشم از 23 تا 30بهمن ماه جاری در محل این قلعه تاریخی در قشم به اجرا درمی آید./ك3

1871/668