۲۷ بهمن ۱۳۹۰، ۱۱:۴۲
کد خبر: 30820792
T T
۰ نفر

تهران - حجت الاسلام والمسلمين' حيدر مصلحي' وزير اطلاعات با اشاره به اينكه جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران در حال اجرا است؛ تاكيد كرد: وزارت اطلاعات بر همه تحركات اشراف كامل دارد و اين موضوع مورد تاكيد دوست و دشمن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ وزیر اطلاعات در همایش ' مسجد ، حماسه حضور دشمن شكن' كه در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد،تحلیلی از آخرین وضعیت و برنامه های دشمنان داخلی و خارجی برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ارائه كرد.

وی در صحبت هایش به فرمایشات مقام معظم رهبری در نمازجمعه با شكوه 14 بهمن امسال اشاره كرد و افزود:ایشان فرمودند 'مهم ترین نقطه قوت ما در طول 33 سال غلبه بر چالش ها بوده است' ؛ما تا امروز بر تمام چالش ها غلبه كرده و راهمان را استوار ادامه داده ایم.

مصلحی تاكید كرد:دستگاه اطلاعاتی كشور به عنوان مهمترین بازوی اطلاعاتی نظام در حوزه داخل و خارج؛ با اشراف اطلاعاتی كه مورد اعتراف دوست و دشمن است همواره با طراحی های دشمن مقابله كرده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد:سربازان گمنام امام زمان (عج)موفقیت های بسیار چشمگیری را تاكنون بدست آورده اند كه به دلیل ماهیت كار اطلاعاتی و امنیتی وزارت اطلاعات،مطالب كم و اندكی را در افكار عمومی اطلاع رسانی كرده ایم.



**جنگ نرم همه جانبه علیه ایران در حال اجرا است

وزیر اطلاعات با تاكید بر اینكه امروز جنگ نرم و همه جانبه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است، گفت:این موضوع شعار یا تحلیل نیست ما براساس اطلاعات دقیقی كه از اقدامات دشمن داریم آن را بیان می كنیم.

وی ادامه داد:ممكن است عده ای در چهار چوب اطلاعات كتابخانه ای به این جمع بندی برسند ولی وزارت اطلاعات بر اساس اسناد و اطلاعاتی كه دارد به این نتیجه رسیده كه دشمنان طراحی های گسترده ای تقریبا درهمه حوزه ها علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی و عملیاتی كرده است.

مصلحی یاد آور شد :جنگ نرم باعث شده تهدید ها و آسیب پذیری هایی ایجاد شود كه البته در كنارآن فرصت هایی نیز خلق شده است.

وزیر اطلاعات در ادامه به تبیین جنگ نرم و واژه شناسی گفتمان در این مقوله پرداخت و گفت:وقتی بحث از جنگ نرم می شود این مقوله ویژگی های خاص خود را دارد .

وی با بیان اینكه جنگ نرم آرام و بی سر و صدا رخ می دهد؛ افزود:جنگ نرم هدف های متعددی دارد و سیال مانند است بدین معنا كه ممكن است استراتژیك و تاكتیك روشن جبهه جنگ در موقعیت های مختلف تغییر یابد.

مصلحی یكی دیگر از مقوله های جنگ نرم را تاثیر گذاری آن دانست و اظهارداشت:برای مثال ما می بینیم كه افراد تحت تاثیر یك شبكه ماهواره ای همه افكارشان دگرگون می شود.

وزیر اطلاعات؛ جنگ نرم را مخاطب ساز، آسیب پذیر و تضاد آفرین دانست و تصریح كرد:در جنگ نرم پیچیدگی های طراحی های دشمنان نمایان می شود، بسیاری از كارشناسان به راحتی نمی توانند این موضوع را تشخیص دهند و از نظر دستگاه اطلاعاتی هیچ عنصری به جز بصیرت بخشی نمی تواند آن ر ا تشخیص دهد.

وی تاكید كرد:وزارت اطلاعات اشراف كامل بر همه حركت ها و تحركات داشته و دوست و دشمن بر این موضوع اعتراف دارند.

وزیر اطلاعات؛ عنصر بصیرت؛ بصیرت بخشی و بصیرت پذیری را از عناصر قابل توجه در بصیرت بخشی دانست و تاكید كرد: اگر در هر كدام از این سه عنصر خللی ایجاد شود؛ جامعه بیمار و به انحراف كشیده می شود.

وی تاكید كرد: با بصیرت بخشی های رهبر معظم انقلاب؛ نظام جمهوری اسلامی توانسته راه خود را در طول این سال ها به خوبی طی كند.

مصلحی با تاكید بر این كه راهپیمایی 22 بهمن بصیرت پذیری مردم ایران بود گفت: این نشانه حضور به موقع و موقعیت شناسی مردم ما بود.

وزیر اطلاعات با یادآوری این كه رهبر معظم انقلاب از سال 68 تاكنون بارها بر مقوله جنگ نرمی كه توسط دشمنان ایجاد شده است؛ تاكید كرده اند گفت: ایشان از آن سال ها تاكنون؛ با واژه هایی همچون مبارزه فرهنگی؛ جبهه فرهنگی و تهاجم فرهنگی این موضوع را بیان كرده اند.

مصلحی با بیان این كه در هر موقعیتی راهبرد تهاجمی دشمن تفاوت پیدا می كند؛ گفت: دشمنان ؛ در دوره سازندگی به تناسب این دوره عمل كردند و در دوران اصلاحات و دوره اصولگرایی به گونه ای دیگر وارد میدان شدند.

وی در ادامه به تقسیم بندی خواص از سوی رهبر معظم انقلاب به خواص مثبت و منفی اشاره كرد و گفت: خواص مثبت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب؛ به خواص مذهبی؛ خواص جبهه حق؛ خواص اهل حق و خواص با بصیرت تقسیم شده اند.

مصلحی با تاكید بر این كه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب خواص منفی به 13 دسته تقسیم شده اند؛ گفت: خواص منفی به خواص مردود؛ بی بصیرت؛ مطرود؛ غافل؛ فرصت طلب؛ مصلحت اندیش؛ منحط اخلاقی؛ غرب گرا؛ دنیا زده؛ ترسو و فاقد شجاعت و طرفدار حق دنیاگرا تقسیم بندی شده اند.

مصلحی ادامه داد: بعد از فتنه 88؛ همه معاندان از انجمن حجتیه گرفته تا منافقین و ضد انقلاب دست در دست هم دادند تا مانع برگزاری شكوهمند انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند.

وزیر اطلاعات افزود: در فتنه 88 همه دشمنان دست در دست هم دادند و می خواستند با حماقت سران فتنه؛ كار نظام را تمام كنند ولی موفق به این كار نشدند.

مصلحی تاكید كرد: امروز؛ با استناد به اطلاعات موجود؛ ماهیت تهدیدات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر یافته است و در این راستا لازم است تا با نگاهی نوین به مقابله با آنان بپردازیم.

وی با تاكید بر این كه برای مقابله با دشمنان نیازمند طراحی مقابله جدید هستیم گفت: ما در تهران در جریان فتنه خانمی را دستگیر كردیم كه پایش شكسته بود ولی از طریق اینترنت 500 یا 600 جوان را سازماندهی و هدایت می كرد.

مصلحی با یادآوری این كه امروز با تغییرات فضای سایبری مواجه هستیم گفت: روزی ما با یك وب مواجه بودیم ولی امروز فضا كاملا متفاوت شده است؛ متاسفانه امروز در فضای اینترنت كسی به بعد تهدیداتی اینترنت توجهی نمی كند و بیشتر افراد به بعد فرهنگی توجه می كنند.

وی ادامه داد: رییس گوگل در مصاحبه ای عنوان كرده بود كه من افتخار می كنم كه امروز اگر دستگاه حاكمیتی آمریكا هر اطلاعاتی از هر فردی در هر گوشه دنیا بخواهد می توانیم در اختیارش بگذاریم.

مصلحی با بیان این كه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی؛ استكبار به رهبری آمریكا در مواقع مختلف؛ راهكارهای متفاوتی را برای مقابله با نظام طراحی كرده است گفت: اولین راهكار آنان ساختارشكنی و ترورها در ایران بود؛ آنان زمانی كه این راهبرد خود را شكست خورده دیدند به راهبرد تغییر رفتار روی آوردند كه آن هم شكست خورد.

وی ادامه داد: سپس دشمنان به سراغ راهبرد حاكمیت دوگانه و سپس مهار منطقه ای رفتند كه هیچ كدام آن به نتیجه نرسید.

وزیر اطلاعات تاكید كرد: دشمنان سپس سراغ دو قطبی سازی جامعه رفتند كه این رویكرد آمریكا مبتنی بر قدرت هوشمند است.

وی با بیان این كه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین انتخابات بعد از اغتشاشات سال 88 از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: در طرف مقابل؛ جریان فتنه و ضد انقلاب به دنبال سو استفاده از این انتخابات هستند.

** دشمنان برای انتخابات پیش رو صدها عملیات روانی طراحی كرده اند

وزیر اطلاعات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: كلید واژه مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات حضور گسترده مردم، مجلس سالم و قوی، رقابت سالم، دقت مجریان و دقت مسوولین می باشد.

مصلحی افزود: مهمترین راهبردی كه دشمنان، جریان فتنه، اصلاح طلبان و سرویس های اطلاعاتی خارجی در این انتخابات دنبال می كنند تبدیل كردن این انتخابات به چالش امنیتی و كاهش سطح مشاركت مردم در انتخابات است.

وی با بیان اینكه دشمن برای این انتخابات صدها عملیات روانی طراحی كرده است، اظهارداشت: برنامه ریزی دشمنان نشان می دهد كه اولین سناریو دشمن كاهش و عدم مشاركت مردم در انتخابات است و از دیدگاه آن ها میزان مشاركت مردم در انتخابات ، میزان مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران را تعیین می كند و به همین دلیل است كه دشمنان ،ضدانقلاب و جریان فتنه از مشاركت حداكثری مردم احساس نگرانی می كنند.

مصلحی ادامه داد: دشمنان، ضد انقلاب و جریان فتنه همه در جهت كاهش سطح مشاركت مردم در انتخابات و ایجاد چالش امنیتی متحد هستند و تاكتیك هایی را طراحی كردند كه در فضای رسانه ای و مجازی آن را مشاهده می كنیم. البته فرمایشات مقام معظم رهبری تمامی توطئه آنان را نقش بر آب كرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه دشمن برای رسیدن به اهداف خود در این انتخابات سراغ یك گروه و جریان خاص نمی رود و برای همه گروه ها برنامه ریزی كرده است، گفت: راهبردهای دشمنان برای تاثیرگذاری در این انتخابات شامل تلاش برای تاثیرگذاری در مسوولین نظام، تلاش برای تاثیرگذاری در جریانات سیاسی و تلاش برای تاثیرگذاری در مردم و افكار عمومی می باشد.



** دشمن به دنبال تبدیل صحنه انتخابات مجلس به موضوعی برای جنگ قدرت است

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تاثیرگذاری در مسوولین نظام اظهارداشت: در این زمینه دشمنان تلاش می كنند كه صحنه انتخابات مجلس را به موضوعی برای جنگ قدرت تبدیل كنند كه ما باید با رفتارخود نقشه های آن ها را نقشه برآب كنیم.

مصلحی خاطرنشان كرد: همچنین دشمنان در جهت تاثیرگذاری در مسوولین نظام اهدافی همچون تلاش برای تفرقه بین مسوولین، بحران سازی در ابعاد مختلف به خصوص در ابعاد اقتصادی، تلاش برای موضوع سازی و مشغول سازی مسوولین نظام ، تحریم و تلاش برای ایجاد نگرانی و ترس در زمینه مدیریت اقتصادی را دنبال می كنند.

وی همچنین با بیان اینكه دشمنان در زمینه تاثیرگذاری در سطح جریانات سیاسی نیز برنامه های زیادی را انجام داده اند، تصریح كرد: در این زمینه دشمنان اقداماتی همچون تلاش برای تحریم و انشقاق را در دستور كار خود قرار داده اند كه ما در این زمینه دو حلقه در داخل و خارج كشور مشاهده می كنیم كه نمایندگانی از فتنه گران با حمایت سرویس های اطلاعاتی آمریكا،موساد، فرانسه و انگلیس در این زمینه اقداماتی را دنبال می كنند.

مصلحی ادامه داد: فضاسازی بسیار منفی برای تحریك جریانات سیاسی در جهت كاهش مشاركت آن ها در انتخابات و تلاش در جهت ایجاد شكاف در مجموعه گفتمان ارزش مداری كه مقام معظم رهبری تبیین كردند از دیگر اقدامات دشمنان در جهت تاثیرگذاری در جریانات سیاسی است.

وزیر اطلاعات گفت: از دیگر اقداماتی كه دشمنان در این انتخابات دنبال می كنند تاثیرگذاری بر مردم است كه در این راستا اقداماتی همچون تلاش برای برهم ریختن تعادل جامعه به خصوص در مسئله اقتصادی، تلاش برای القاء و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم، بحران نمایی كاذب از وضعیت موجود جامعه، بحران سازی در مسایل اقتصادی، سیاه نمایی از وضعیت كشور توسط عوامل داخلی و جریان فتنه، زیرسوال بردن دستاوردهای نظام، ناكارآمد جلوه دادن نظام، تلاش برای تخریب چهره ها و ستون های حمایتی نظام، تلاش برای بازی با آستانه تحمل مردم، ایجاد حراس در توده مردم ، ایجاد حس بی اعتمادی مردم نسبت به حاكمیت و ایجاد هیجان های كاذب را دنبال می كنتد.

مصلحی با اشاره به راهبرد دشمنان در ایجاد چالش امنیتی برای نظام اظهارداشت: دشمنان تمام ظرفیت های خود را بكارگرفته اند كه نظام را در این انتخابات با چالش امنیتی مواجه كنند.

وی افزود: از مهمترین اقداماتی كه دشمنان درجهت تبدیل انتخابات به یك چالش امنیتی دنبال می كنند برنامه ریزی رسانه های ماهواره ای ضد انقلاب برای بستر سازی در جهت نافرمانی مدنی، زمینه سازی برای اعتراضات مردمی، تلاش در جهت طرح نمودن موضوع نظارت بین المللی، تلاش برای حمایت از كاندیداهای گروه های قومی و قبیله ای، ترویج روحیه قبیله گرایی در انتخابات، ایجاد تنش در مناطق بحران خیز، تردید افكنی در خصوص سلامت انتخابات، القاء مجدد تقلب در انتخابات، ایجاد آشوب و اغتشاشات خیابانی و تلاش در جهت القاء عدم وجود امنیت در جامعه می باشد.

مصلحی اظهارداشت: تا این لحظه دشمنان در هیچ كدام از این زمینه ها موفقیتی بدست نیاورده اند البته ما نباید از طراحی های آنان غافل شویم.

وی ادامه داد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران ، جریان فتنه وضد انقلاب علی رغم تلاش نتوانستند در تحریم انتخابات موفق باشند و امروز مجموعه آنان از تسخیر مجلس مایوس شدند و به دنبال این هستند كه اصل انتخابات را زیرسوال ببرند و مشاركت مردم را كاهش دهند.

وزیر اطلاعات با بیان اینكه امیدوار سازی مردم امروز وظیفه جدی همه افراد است، گفت: متاسفانه عده ای از خواص مردود با حربه و دستاویز برخی جریانات در حال تخریب گفتمان ارزشی انقلاب اسلام هستند كه باید به این امر توجه جدی داشته باشیم.

مصلحی افزود: با توجه به رشد بیداری اسلامی در كشورهای عربی و چالش هایی كه كشورهای غربی با آن مواجه شدند آن ها می خواهند در این انتخابات با اقدامات خود كاری كنند كه الگو برداری از مدل انقلاب اسلامی در دنیا كاهش پیدا كند.

وی اظهارداشت: از منظر غربی ها انتخابات بهترین فرصت برای چالش امنیتی و مهار نظام جمهوری اسلامی ایران است و در این راستا تلاش می كنند.

مصلحی ادامه داد: با توجه به اینكه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین انتخابات بعد از فتنه سال 88 است در این بین نقش مشكوك و قابل توجه برخی جریانات برای تولید زودرس چالش امنیتی قابل بررسی است و به همین دلیل عبور سالم از این انتخابات قطعا مهم است.

وزیر اطلاعات گفت: دستگاه اطلاعاتی كشور امروز مقتدرتر از گذشته و با دقت كامل تمام ابعاد داخلی و خارجی این اقدامات را دنبال می كند.

سیام**7378**َ9121 *1988 1418
۰ نفر