۲۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۱:۳۳
کد خبر: 30822015
T T
۰ نفر

مشهد - رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: به منظور پيشگيري از هرگونه كمبود كالا يا افزايش غيرمنطقي قيمت و برخورد با تخلفات احتمالي، نظارت و بازرسي در آستانه سال نو بصورت ويژه اجرا مي شود.

علی صفرزاده روز جمعه درجمع مدیران بازرسی و نظارت شهرستان های استان خراسان رضوی با اشاره به ضرورت تنظیم بازار و تامین كالاهای اساسی سبد مصرفی خانوار در ایام نوروز افزود: به این منظور طرح های ویژه تنظیم بازار و نظارت و بازرسی با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه در طول اجرای طرح ، پایش مستمر بازار به موازات تامین و توزیع اقلام پرمصرف ، كنترل بازار و برخورد با متخلفان احتمالی اجرا می گردد.

وی اظهارداشت: مدیریت و راهبری بازار برای جلوگیری از هرگونه كمبود كالا و افزایش غیرمنطقی قیمت كالاها، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع و دقیق به شكایات مردم از دیگر اهدافی است كه با اجرای این طرح پیگیری می شود.

وی با اشاره به تنظیم بازار میوه و اقلام پروتئینی با مشاركت مجامع امور صنفی و اتحادیه های مربوط گفت: با توزیع میوه، مرغ منجمد، كنترل كشتارگاهها و استقرار بازرسان در كشتارگاهها و نظارت بر شبكه توزیع اقلام پروتئینی از اجحاف در حقوق مصرف كنندگان جلوگیری می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در آستانه سال جدید نمایشگاههای بهاره از اول تا پایان اسفند ماه امسال در مشهد و دیگر شهرستان های استان گشایش می یابد.

صفرزاده با بیان اینكه در این راستا 30 نمایشگاه با بیش از سه هزار غرفه در 30 شهرستان استان برگزار می شود اظهارداشت: با توجه به نیاز شهرستانهای مشهد، سبزوار، چناران و كلات، در هریك از این شهرستان ها دو نمایشگاه بهاره برپا خواهد شد.

وی گفت: در این نمایشگاهها پوشاك، كیف و كفش، مواد غذایی، مواد پروتئینی و سایر كالاهای پرمصرف با كیفیت مناسب و قیمتهای كارشناسی شده و حدود 15 درصد كمتر از نرخ بازار عرضه می گردد.

وی افزود: همچنین فروش فوق العاده با مشاركت اصناف در یك هزار واحد صنفی در سطح استان و 600 واحد در مشهد مقدس با نصب بنر و پرده متحدالشكل برگزار می شود.

وی اظهار داشت : تامین منافع متقابل تولید كنندگان و مصرف كنندگان ، ایجاد ثبات نسبی قیمت و تنظیم بازار مواد غذایی ، ایجاد شبكه هماهنگ و ساماندهی نظام توزیع و ایجاد شرایط رقابتی و مطلوب از اهداف برگزاری این نمایشگاهها است.

وی با تاكید بر تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی، تسریع در رسیدگی به پرونده های تخلف و برخورد قانونی با متخلفان افزود: اقدامات كنترلی و نظارتی در راستای حمایت از حقوق مصرف كنندگان در این ایام تشدید می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، با بیان اینكه هم اكنون تیم های بازرسی در مناطق 33 گانه بازرسی در مشهد و سایر شهرستان های استان هر روز مشغول انجام وظیفه هستند گفت: گرانفروشی، كم فروشی، عدم صدور فاكتور و عدم درج قیمت از جمله تخلفاتی است كه در صورت كشف توسط بازرسان و گزارشات مردمی به سرعت و قاطعانه با آن برخورد خواهد شد.

صفرزاده اظهار داشت: انجام اقدامات مشترك بازرسی با بازرسان اصناف در حوزه كالاهای پر مصرف، استقرار مستمر بازرسان در كشتارگاههای طیور ، اقدامات مشترك با شعب تعزیرات حكومتی و سردخانه های ذخیره سازی اقلام پروتئینی و بازرسی مستمر از مراكز منتخب عرضه كالاهای تنظیم بازار و مراكز عمده توزیع ، از اقدامات ویژه در این ایام است.

وی گفت: افزایش فعالیت ستاد خبری 124 و پایگاههای ثابت بازرسی در شهر و رسیدگی فوری به گزارشات مردمی و رصد مستمر قیمت اقلام اساسی از دیگر اقداماتی است كه با جدیت دنبال می شود./1

514 /664