۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۰۸
کد خبر: 30826649
T T
۰ نفر

اروميه - مسئول بهداشت محيط و حرفه اي مركز بهداشت اروميه گفت: زباله هاي عفوني 60 درصد درمانگاههاي خصوصي آذربايجان غربي امحا مي شود.

محمدرضا عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نصب دستگاه هیدروكلاو كه با همكاری بخش خصوصی در سایت زباله نازلو تعبیه شده است فعالیت های مناسبی در جهت امحاء زباله های عفونی ارومیه صورت گرفته كه در حال حاضر 60 درصد درمانگاههای خصوصی مركز استان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز برنامه امحاء زباله های عفونی بیمارستانی به روش بی خطرسازی در داخل بیمارستانهای سطح شهر ارومیه اظهار كرد: پس از اجرای این طرح، پروژه ساماندهی زباله های عفونی مراكز درمانی بخش خصوصی به طور متمركز در دستور كار قرار گرفته و با همكاری دیگر دستگاههای مرتبط نیز پیگیری و به مرحله اجرا درآمد.

وی اضافه كرد: با اجرای این طرح وسایل و ابزار مختلفی از جمله سرنگ آلوده، گاز، باند، آبسلانگ و فرآورده های خونی آلوده امحا می شوند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مركز بهداشت ارومیه، مركز استان را یكی از نخستین شهرهای مجری این طرح دانست و افزود: ارومیه جزء اولین شهر هایی است كه علاوه بر اجرای دقیق ضوابط مدیریت اجرایی پسماندهای پزشكی در بخش بیمارستانی، برای بخش خصوصی و مراكز پراكنده و كوچك درمانی نیز اجرا می شود.

عسگری با قدردانی از همراهی درمانگاههای خصوصی اظهار كرد: با همكاری دیگر نهادها می توان گستره اجرای آن را به تمام درمانگاههای ارومیه ارتقا داد.

8137/581