تهران - رييس شوراي عالي و رييس مركز الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت گفت: زيربناي علمي الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت، از سوي دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي برگزيده كشور تهيه مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'صادق واعظ زاده' در نشست روسای مراكز دانشگاه ها و پژوهشگاه های برگزیده كشور، هدف از برگزاری چنین نشستی را تبادل نظر درباره چگونگی مشاركت حداكثری مراكز دانشگاهی، اساتید و محققان در آماده سازی زیربنای علمی و پژوهشی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت اعلام كرد.

وی مركز ملی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را واسطه واگذاری امور تحقیقاتی و طراحی مسیر پیشرفت كشور به نخبگان حوزه و دانشگاه دانست و گفت: رویكرد اصلی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، كمك به شبكه متخصصان دانشگاهی، حوزوی و صاحبنظران مسایل راهبردی برای فعال شدن تحقیق و طراحی این الگو است.

واعظ زاده ضمن تشریح اصول برنامه تقسیم كار ملی كه به تصویب شورای عالی مركز رسیده است، بر مشاركت اشخاص حقیقی و حقوقی، گفتمان سازی و طراحی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت تاكید كرد.

تسهیل حضور اعضای هیات علمی در فعالیت های مربوط به الگو، تشكیل جلسات گفتمان سازی در دانشگاه ها، پرداختن به مباحث مربوط به الگو در پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تكمیلی، استفاده از توان علمی اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای انجام طرح های پژوهشی و نیز آمادگی دانشگاه ها برای كمك به دانشجویان، تشكل ها و كانون های دانشجویی برای مشاركت در مباحث مربوط به الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت از جمله مباحث مورد اشاره در این نشست بود.

مركز ملی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت خرداد سال 1390 با حكم مقام معظم رهبری بمنظور استفاده از ظرفیت های موجود در عرصه های علمی حوزه و دانشگاه در جهت فراهم سازی مقدمات تدوین الگو، توسعه گفتمانی و تولید علم در این حوزه تاسیس شد و اعضای شورای عالی و رییس آن نیز از سوی معظم له تعیین شدند.

فراهنگ ** 1071
۰ نفر