مشهد_ يك محقق و پژوهشگر كشور شناخت صهيونيزم به عنوان دشمن اصلي مسلمانان را امري ضروري دانست.

علی اكبر رائفی پور روز دوشنبه در نشست تخصصی 'شیعه، یهود و آخرالزمان' كه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی حرم مطهر برگزار شد، گفت: متاسفانه برخلاف آنچه كه در مكتب بحق تشیع و مكتب اسلام وجود دارد دشمن شناسی در میان ما جا نیفتاده است.

وی با بیان اینكه تاكنون بر پیكره جهان اسلام براثر عدم شناسایی دشمن ضربه های خطرناكی وارد شده است، ادامه داد: وهابیت بزرگترین دشمن فیزیكی شیعه، امروز یكی از نتایج این عدم شناخت است كه باید به آن توجه شود.

رائفی پور تصریح كرد: اگر مسلمانان دشمن را نشناسند نتیجه آن می شود كه هدف و دشمن را گم كرده و خودی را هم می زنند كه این امر بارها تكرار شده است كه این مهم خواست استكبار و صهیونیزم نیز می باشد.

وی با بیان اینكه قرآن كریم دشمن شناسی را در حد اعلا مطرح می نماید، اظهارداشت: در كلام خداوند 900 تا هزار آیه در رابطه با بنی اسرائیل وجود دارد بطوری كه می توان عنوان كرد بعد از موضوع معاد در قرآن كریم بحث یهود بیشترین تعداد آیات را بخود اختصاص داده است.

رائفی پور با بیان اینكه یك ششم قرآن كریم در رابطه با یهود می باشد، عنوان كرد: بسیاری از این آیات با فعل استمرار آمده كه حكایت از تكرار آن در دوران بعد دارد.

وی در این رابطه به سووال شخصی از امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت : فردی از آن حضرت پرسید چرا ما از بنی اسماعیلیم ولی اكثر آیات قرآن در رابطه با بنی اسرائیل آمده است ، امام فرمودند' چون هر آنچه در بنی اسرائیل اتفاق افتاده است در شما نیز اتفاق خواهد افتاد'.

رائفی پور با بیان اینكه ما باید از آنچه كه در قرآن پیرامون یهود آمده درس گرفته و عبرت بگیریم، ادامه داد: ما باید بیاموزیم چه شد كه بنی اسرائیل با وجود آنكه قوم برگزیده بود سقوط كرد و دلایل انحرافشان چه بوده است و از سویی باید توجه داشته باشیم كه ممكن است این مهم برای هر جماعت دیگری نیز به وجود آید.

وی با بیان اینكه باید باور كنیم اعمال امروز صهیونیزم برگرفته از نگاه دینی منحرف است، یادآور شد: برخی می خواهند این موضوع را ماست مالی كرده و طور دیگری جلوه دهند ولی باید قبول كرد كه رفتار و جنایات صهیونیزم نشات گرفته از تورات و 'تلموت' تحریف شده است تاجایی كه به عنوان مثال حتی فردی مثل شارون دلیل كشتارهای بی رحمانه خود را با آوردن نمونه هایی در این كتابها توجیه می كند كه این بسیار خطرناك است.

رائفی پور با بیان اینكه امروز ما باید براساس قرآن كریم دشمن خود صهیونیزم را شناخته و از راه درست برای مقابله با آن وارد شویم ،گفت: دستور العمل درست اینكار در قرآن كریم وجود دارد و ما تاكنون از این روش توانسته ایم 21 مورد از نقطه ضعف های یهود را پیدا كنیم.

این پژوهشگر و محقق كشور در ادامه به نقش یهود در عصر نوزایی و چگونگی قرار گرفتن یهود با یك نگاه دینی با این عصر مادی پرداخت و اظهارداشت: آنچه این دو را در كنار هم قرار می دهد مادی بودن آنها است كه ما برای بررسی و شناخت این دشمن براساس قرآن كریم باید انقلاب موسی(ع) و دشمن آن را شناخته و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم كه با تبیین آن خود به خود افراد به نمونه های امروزی آن دست می یابند.

وی دشمن انقلاب موسی (ع) را فرعون دانست و ادامه داد: فرعون 74 بار در قرآن كریم آمده است اما متاسفانه در رسانه های جهانی و خودی از این ملعون چهره ای دوست داشتنی ارائه می دهنددر حالی كه اینگونه نبوده است.

رائفی پور با اشاره به سخن صهیونیزم بین المللی كه می گوید 'ما بعد از برافراشتن پرچم نظم جهانی فرعون جدید را به قدرت می رسانیم' ، ادامه داد: این یعنی فرعونی جدید در راه است كه برای مقابله با این مهم، قرآن استراتژی دارد.

وی گفت: براساس آیات قرآن قدرت حكومت شیطانی فرعون بر پایه هامان معاون او و ساحرها ، كاهن ها . ملاء(بزرگان قوم ) استوار بوده است.

وی با بیان اینكه 'هامان' پایه نظامی حكومت فرعون بوده و قتل و كشتارها را برعهده داشته است ،اظهار داشت : در این میان ساحران و كاهنان به حكومت مشروعیت داده و ملاء یا همان بزرگان قوم موجب مقبولیت فرعون می شدند كه نمونه های آن امروز نیز وجود دارد.

رائفی پور بیان كرد: امروز جریانم صهیونیزم بین الملل همان فرعون است كه ناتو پایه نظامی آن محسوب می شود كه كشتارهای مردم بیگناه در لیبی، عراق و غیره از نمونه های جنابیات ناتو است.

وی در ادامه به نقش كاهنان و ساحران در انقلاب موسی (ع) پرداخت و عنوان كرد: این گروه كار ایدئولوژی سازی را بر عهده داشتند تا از این طریق به حكومت فرعون مشروعیت بدهند كه امروز این وظیفه را رسانه های دنیا با ترویج 'ایسم های' جدید بر عهده دارند.

وی با اشاره به ایدئولوژی های باطل ساحران و كاهنان و شكست آنها در برابر ایدئولوژی حق موسی (ع) عنوان كرد: همان گونه كه در آیات و روایات آمده است همیشه با آمدن حق باطل نابود می شود لذا اگر ما امروز ایدئولوژی اسلام را كه عین عقل است برای جهانیان ارائه دهیم به طور قطع همه 'ایسم های' باطل از بین خواهند رفت .

رائفی پور گفت: براین اساس امروز باید مبلغانمان همه دنیا را می گرفتند زیرا امروز همان هایی كه ایسم های باطل را طراحی می كنند همانند ساحرانی می باشند كه در برابر حضرت موسی (ع) مارهای ساختگی انداخته و حال نوبت ما است تا با ارائه ایدئولوژی اسلام همانند عصای حضرت موسی (ع)همه آن سحرها را باطل نماییم.

وی با بیان اینكه در دنیای امروز 2500 تا چهار هزار فرقه نو ظهور وجود دارد، گفت : قطعا با به میان آمدن ایدئولوژی اسلام و تبیین آن، همه این فرقه ها به دلیل آنكه باطل می باشند، سفره خود را جمع خواهند كرد.

رائفی پور در ادامه به نقش ملاء ها در حكومت فرعون اشاره كرد و ادامه داد: این افراد بزرگان قوم بودند كه به نوعی كارهای او را توجیه می ساختند كه امروز این نقش را سازمان ملل و شورای امنیت برعهده دارند.

وی در بخشی از سخنان خود به انقلاب موسی (ع) و عواملی كه موجب ضربه زدن به آن شد، اشاره كرد و گفت: سه عنصر قارون، سامری و ملاء در این حكومت نقش ایفا كردند كه این سه عنصر باعث ضربه زدن به انقلاب اسلامی موسی (ع) شد.

وی با بیان اینكه نظیر این افراد در زمان پیامبر (ص) و ائمه (ع) نیز وجود داشته است، ادامه داد: ما باید در زمان خودمان این افراد را شناخته و با آنها براساس راهبردی كه قرآن فرموده برخورد كنیم.

رائفی پور بیان كرد: قارون از اقوام موسی (ع) بود اما براساس استفاده از رانت اطلاعاتی و دانستن خبر حمله ملخ ها به دشمنان كه در مصر بودند و انبار گندم و فروختن آنها به مصریان ثروت زیادی را به دست آورد كه كم كم زمینه انحراف آن را موجب شد تاجایی كه در خط فرعون و هامان قرار گرفت.ك/2

7491/659