۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۰:۴۹
کد خبر: 30828543
T T
۰ نفر

اروميه - رييس اداره اطلاع رساني فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي گفت: فعاليت پليس استان براي افزايش امنيت در ايام پاياني سال تشديد مي يابد.

سرهنگ علی جدیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش محسوس خرید در ایام پایانی سال افزود: اكثر شهروندان جهت خرید، مبالغ قابل توجهی را به همراه خود به بازار می برند كه این امر زمینه بروز جرایمی نظیر جیب بری، كیف قاپی، كف زنی و دیگر جرایم مشابه را توسط سارقان افزایش می دهد.

وی با اشاره به عزم جدی ماموران برای پیشگیری از این جرایم اضافه كرد: حضور پلیس همزمان با خریدهای پایان سال شهروندان در اماكن تجاری بیشتر می شود تا سودجویان و سارقان فرصت ارتكاب جرم را نداشته باشند.

وی همچنین ورود و اسكان تعداد زیادی از مسافران در تفرجگاهها و اماكن مسافرتی در سطح استان را یكی دیگر از زمینه های بروز سرقت در جامعه عنوان كرد و گفت: ماموران انتظامی در ایام نوروزی تمام نقاط اسكان مسافران نوروزی را تحت پوشش قرار داده و ضمن برخورد با مجرمان، محیطی امن توام با آرامش را برای آنان مهیا می كنند.

سرهنگ جدیدی افزایش ایمنی خودروها را گامی موثر برای مقابله با سرقت های خودرو و داخل خودرو دانست و اظهار كرد: رعایت نكات ایمنی توسط مسافران و حضور در محل های پیش بینی شده به همراه استفاده از لوازم ایمنی در خودروها می تواند سرقت خودرو را به میزان چشمگیری كاهش دهد.

رییس اداره اطلاع رسانی انتظامی استان با تاكید بر توجه مردم به هشدارهای پلیسی، افزود: شهروندان در صورت رعایت توصیه های پلیسی و ایمن سازی منازل، مغازه ها و خودرو و نیز جایگزین كردن كارتهای بانكی به جای پول نقد، پرداخت هزینه های خرید از طریق دستگاههای كارت خوان و انعكاس هرگونه موارد مشكوك به پلیس می توانند زمینه های ارتكاب جرم توسط مجرمین را كاهش داده و پلیس را در ایجاد امنیت پایدار در جامعه یاری كنند.

8137/581