۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 30829544
T T
۰ نفر

50 گفتمان ديني در زاهدان برگزار شد

۲ اسفند ۱۳۹۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 30829544

زاهدان - مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: 50 گفتمان ديني در بهمن ماه سالجاري در ادارات، حوزه‌هاي علميه، مساجد و مدارس زاهدان برگزار شده است.

به گزارش اداره كل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام'صفر قرباپور' روز سه شنبه افزود: اساتید مجرب و برجسته كشوری و استانی در ارتباط با هفته‌ وحدت و میلاد پیامبر(ص)، جوانان انقلابی، عدالت، انقلاب اسلامی و رسالت زن مسلمان در بیداری اسلامی، رسالت مادران در تربیت نسل ولایی و مهدوی، حجاب و عفاف سلاح زن مسلمان و امر به معروف و نهی از منكر در این گفتمان ها به سخنرانی پرداختند.

وی اركان قیام امام خمینی(ره) در مقایسه با قیام عاشورا، بیان فلسفه قیام عاشورا، نظر اسلام در مورد ازدواج و تجربیات بشری، تبیین و تشریح مراحل تربیت در اسلام از كودكی تا ازدواج و بررسی دوستی ‌های نامشروع قبل از ازدواج و عوارض و پیامدهای آن در بعد از ازدواج را از دیگر موضوعات مورد بحث در این گفتمان ها عنوان كرد.

مدیركل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمامی این گفتمان‌ ها به همراه پاسخگویی به سئوالات و شبهات شركت‌كنندگان كار خود را پایان دادند.

وی كمك به رشد علمی فضای مساجد، مدارس و كانون‌های جمعیتی، تولید و باز تولید شناخت و آگاهی‌ های دینی و فرهنگی به منظور رفع شبهات دینی به تناسب مقتضیات زمان و گفتمان‌ سازی مفاهیم دینی در حوزه‌ های معرفت ‌شناختی و مهارت‌های كاربردی زندگی را از مهمترین اهداف برگزاری این گفتمان ها عنوان كرد. ك/1

7307 / 653