۳ اسفند ۱۳۹۰، ۸:۳۱
کد خبر: 30830256
T T
۰ نفر

آستارا ـ معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري گيلان گفت: ظرفيت اقامت روزانه مسافران نوروزي در اين استان با 36 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 450 هزار نفر افزايش يافت.

'فردین پورهادی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ظرفیت اقامتی روزانه در كلیه اماكن و مراكز اقامتی ثابت و موقت اعم از هتل ها ، متل ها ، مسافر كاشانه ها ، مهمانپذیرها ، مدارس و مهمانسراهای موسسات دولتی و خصوصی برای پذیرش مسافران نوروزی امسال آماده سازی شده است.

وی اظهار كرد: در آستانه فرا رسیدن سال جدید ، ستاد دائمی سفرهای استان گیلان تشكیل شده و جلسات هماهنگی ستادهای متناظر شهرستانی نیز شروع شده و همه متولیان امر، اقدامات مقدماتی را برای پذیرایی از مسافران نوروزی انجام می دهند.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعداد اتاق واحدهای اقامتی موجود در استان را با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته پنج هزار و 223 اتاق ذكر و بیان كرد: آمادگی پذیرایی و اسكان كلیه مسافران نوروزی در این استان را داریم.

وی اسكان در مسافر كاشانه ها را به علت ارزان بودن و در دسترس بودن ، جزء خدمات جانبی قابل ارایه به مسافران نوروزی دانست و ادامه داد: در برخی از ایام سال از جمله در تعطیلات عید به علت پر شدن ظرفیت هتل ها و مراكز اقامتی رسمی، برخی از شهروندان خانه ها و اتاق های خالی خود را در قالب مسافر كاشانه در اختیار مسافران قرار می دهند كه هدف ما ساماندهی این واحدهاست.

به گفته پورهادی: تاكنون بالغ بر دو هزار مسافر كاشانه اعم از مجوزدار و بدون محوز در سطح استان گیلان شناسایی شده و لازم است كه مالكان آنها با مراجعه به اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ضمن آشنایی با استانداردهای لازم خدمت به مسافران، مجوز لازم را نیز دریافت كنند تا در ایام پیك سفر با استفاده از این ظرفیت ها، نسبت به اسكان و پذیرایی از مسافران اقدام شود.

وی با اشاره به صدور مجوز و ساماندهی 580 مسافر كاشانه در سال گذشته در سطح استان گیلان گفت: امسال این واحدهای مجوزدار و ساماندهی شده مسافر كاشانه به 684 واحد افزایش یافته است.

وی افزود: در این زمینه ساماندهی مسافر كاشانه ها در شهرستان های هدف گردشگری از جمله ماسال و رودبار در اولویت كاری ما قرار دارد.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به صدور مجوز ایجاد 15 نمایندگی اداری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان گفت: تاكنون پنج نمایندگی در شهرستان های لاهیجان ، بندر انزلی ، فومن ، رودبار و شفت راه اندازی شده است.

معاون نظارت و ارزیابی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان گیلان اضافه كرد: در شهرستان های ماسال ، لنگرود ، رودسر ، تالش و آستارا نیز نمایندگی این اداره با همكاری فرمانداران تا پایان امسال دایر و فعال خواهد شد تا خدمات بهتر و منظم تری به مسافران ارایه شود.ك/3

535/695