۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4080719
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/03 سیاسی.نروژ.آلمان.تروریسم تهران- مرد نروژی مسئول کشتار نزدیک به یکصد نفر در این کشور، سیاستمداران آلمانی از جمله آنگلا مرکل صدراعظم این کشور را جزء اهداف بالقوه خود به شمار آورده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آلمانی لوکال، آندرس برینگ بریویک، در بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر کرده بود آنگلا مرکل دموکرات مسیحی و رهبران حزب دموکرات سوسیال، احزاب چپ و سبزها را به عنوان اهداف بالقوه خود اعلام کرده بود.
بنا بر این گزارش مقامهای آلمان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا بریویک با راستگراهای افراطی این کشور به ویژه در هامبورگ ارتباطی داشته است یا نه ؟ این گزارش همچنین حاکی است که نئو نازی های این شهر به داشتن ارتباطات قوی با همتایان خود در کشورهای اسکاندیناوی مشهور اند.
ولفگانگ بوسباخ نماینده پارلمان آلمان از حزب راست میانه دموکرات مسیحی به رهبری مرکل معتقد است که حوادث روز جمعه گذشته (31 تیرماه ) نروژ به دلیل تقویت احتمال فعالیت و تحریک راستگرایان افراطی در آلمان موجب نگرانی است.
وی گفت: چنین افراد و گروه های خشن و پر از نفرتی در آلمان نیز وجود دارند.
به همین دلیل بعضی از سیاستمداران آلمانی از دولت این کشور خواسته اند تا از طریق نیروهای دولتی با تهدید حاضر مقابله کنند.
هانس پیتر اوهل، عضو حزب دموکرات مسیحی نیز گفت: دولت باید با دقت بیشتری بر مکالمات تلفنی و اینترنت نظارت داشته باشد.
آندرس برنگ بریویک 32 ساله نروژی، جمعه گذشته با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در اسلو، پایتخت این کشور و تیراندازی در اردوی جمعیت جوانان هوادار حزب کارگر، حزب حاکم، در جزیره اوتوئیا دست کم 93 نفر را کشت.
صویر.1740**9157** شماره 537 ساعت 15:56 تمام
۰ نفر