۲۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4094113
T T
۰ نفر

اجرای تعزیه بر اساس نسخ خطی در فرهنگستان هنر

۲۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 4094113
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/05/26 فرهنگی.هنرهای تجسمی.سایر.تعزیه تهران- هیات تعزیه داران ائمه اطهار گروه مجللی با استفاده از نسخ خطی و قدیمی در روزهای 19 ، 21 و 23 رمضان در فرهنگستان هنر به اجرای مراسم تعزیه می پردازند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگارگروه فرهنگی ایرنا از فرهنگستان هنر،این مراسم شامل سه مجلس تعزیه شهادت حضرت علی (ع)، شهادت حر و جنگ خندق است که توسط گروه مجللی اجرا می شود.
این گروه که سالهاست اجرای مراسم تعزیه را در شهرستان اراک در کارنامه فعالیت های خود دارد ،سینه به سینه میراث دار این هنر مذهبی و آیینی است.
این هنرمندان در اجرای تعزیه خود،از نسخ خطی به جای مانده از پدران خود بهره می برند.
در حال حاضر سرپرستی گروه مجللی را حسن مجللی بر عهده دارد که بیش از چهار دهه از عمر خود را به این هنر آیینی و مذهبی پرداخته است.
اسماعیل مجللی فرزند ارشد حسن مجللی است. وی دانش آموخته رشته تئاتر و سینماست که در رشته ادبیات دراماتیک نیز تحصیل کرده است. وی تعزیه گردان گروه است و کارگردانی و هدایت اجراکنندگان را نیز بر عهده دارد.
مصطفی مجللی از دیگر اعضا گروه است که به دلیل دارا بودن حجم صدا و قدرت بیان بالا در نقش مخالف خوان به اجرای تعزیه می پردازد.
احمد قوهی قه، ابراهیم میرزایی، محمد باقری، ابراهیم سلیمانی، عابدین رحمانی، محبت الله مولایی، سید محمد جنید و محمد رمضانی از دیگر اعضا گروه مجللی هستند.
این مراسم در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه -29 ، 31 مرداد و 2 شهریور- در رواق هنر فرهنگستان هنر برگزار می شود.
فراهنگ **9173** شماره 414 ساعت 14:09 تمام
۰ نفر