۱۷ مهر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4149681
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/07/17 سیاسی.آلمان.اسلام برلین - برغم تلاش های آلمان برای برچیدن سلاحهای تاکتیکی اتمی آمریکا از خاک این کشور، انتشار پیش نویس محرمانه ای از استراتژی جدید ناتو حکایت از باقی ماندن این سلاحها در خاک آلمان دارد.
به گزارش ایرنا، پیش از این رسانه های آلمان از جمله روزنامه بیلد با اشاره به مخالفت افکار عمومی با حضور بمب های اتمی آمریکا درخاک آلمان از طرح از رده خارج کردن هواپیماهای جنگنده تورنادو خبر داده بودند که با خروج این هواپیماها از خدمت ارتش آلمان، این بمب ها نیز از این کشور منتقل خواهند شد.
نشریه اشپیگل امروز (شنبه ) دراین باره نوشت: پیش نویس محرمانه استراتژی پیمان نظامی ناتو که قرار است این هفته درباره آن بحث شود، هیچ اشاره ای به خروج این سلاحها در آینده نمی کند.
به گزارش این نشریه در این پیش نویس آمده است: در هرگونه اقدام برای کاهش تسلیحات اتمی ناتو باید تفاوت فاحش آن را با انبارهای بزرگتر سلاح و موشک های هسته ای روسیه در نظر گرفت.
این نشریه افزود: با این پیش نویس عملا درخواست آلمان برای جابجایی این بمب ها رد شده است.
پیش از این نیز روزنامه بیلد نوشته بود: آلمان در نظر دارد با از رده خارج کردن هواپیماهای جنگنده بمب افکن تورنادو خود به همکاری اتمی با آمریکا پایان دهد.
مطابق قرارداد مشارکت اتمی، آمریکا می تواند برای بمباران اهداف مورد نظر خود از جنگنده های تورنادو آلمان که توانائی حمل بمب اتمی را دارند، استفاده نماید.
دولت فدرال آلمان قصد دارد تا پایان سال 2013 همزمان با زمان خارج شدن هواپیماهای تورنادو به این قرارداد خاتمه داده و یک قدم به رها شدن خاکش از سلاحهای اتمی نزدیکتر شود.
در حال حاضر جنگنده های تورنادو در پایگاه بوشل در منطقه موزل آلمان استقرار داشته و آماده حمل ؟؟ بمب اتمی آمریکا هستند.
این بمب ها که تعداد واقعی آنها مشخص نیست در پایگاه بوشل نگهداری و توسط سربازان آمریکایی حفاظت می شوند.
قرار است جت های جنگنده تورنادو با جنگنده های جدید یوروفایتر جایگزین گردند .
این جنگنده ها درحال حاضر توانایی حمل بمب اتم را ندارند و در صورت نیاز با ایجاد تغییراتی این امکان را می توانند بدست آورند که نیازمند هزینه زیادی است.
اروپام 1985**250** شماره 510 ساعت 17:12 تمام
۰ نفر