۱۸ دی ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4205868
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/10/18 اقتصاد.صنعت.نمایشگاه تهران - مدیرعامل یک گروه صنعتی معتقد است: در صورتی که نظام بانکی، واحدهای تولیدی را از نظر سرمایه درگردش حمایت بیشتری کنند به طور یقین میزان اشتغالزایی در واحدها افزایش می یابد.
مظفر حسینی روز شنبه در نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی و خودکفایی صنعت و معدن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: این گروه صنعتی از سال 1354با هدف تولید و ساخت ساختمانهای پیش ساخته فلزی و انواع پروفیل باز تاسیس شد.
وی ادامه داد: هم اکنون این گروه صنعتی با ظرفیت 450 هزار تن در سال و در مساحت تقریب 12 هکتار در زمینه تولید انواع کلافهای رنگی فلزی،ساندویچ پانل های سقفی و دیواری و پلاستوفوم مشغول فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه این واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاوه در شهرستان ساوه مستقر است، گفت: سهم عمده تولیدات این واحد صنعتی در داخل مصرف و بخشی هم به دیگر کشورها، صادر می شود.
حسینی تاکید کرد: به علت بالا بودن استانداردهای محصولات این واحد صنعتی بسیاری از مشتریان خارجی خواهان افزایش حجم مبادله با ما هستند.
وی با اشاره به سرمایه در گردش این واحد صنعتی، گفت: در سال 85 از محل طرحهای زودبازده تقاضای 500 میلیارد ریال سرمایه در گردش کردیم اما پس از 2 سال فقط 100 میلیارد ریال توانستیم، دریافت کنیم.
این فعال بخش خصوصی معتقد است: به دلیل نبود سرمایه در گردش این واحد تولیدی هم اکنون به جای سه شیفت کاری فقط یک شیفت کار می کند. هم اکنون 200 نفر نیروی کار در این واحد تولیدی به کار اشتغال دارند.
وی با انتقاد از واردات کالا گفت: مشکل دیگر ما، واردات بی کیفیت کالاهای مشابه از دیگر کشورها است. طی چند سال اخیر واردات بی رویه کالاهای بی کیفیت بخش تولید را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است.
حسینی معتقد است: دولت باید برای افزایش صادرات تعرفه ها را کاهش دهد.
وی بیشترین انرژی مصرفی در این واحد تولیدی را برق و گاز دانست و ابراز امیدواری کرد واحدهای کوچک صنعتی نیز از یارانه انرژی موجود در بسته های حمایتی بخش های مختلف تولیدی بهره مند شوند.
یادآور می شود، نمایشگاه دستاوردهای بومی سازی و خودکفایی صنعت و معدن از شانزدهم دی ماه با حضور وزیر صنایع و معادن افتتاح شد و به مدت 6 روز در محل مصلی بزرگ تهران، ادامه دارد.
اقتصام ** 9123 ** 1558 شماره 267 ساعت 12:55 تمام
۰ نفر