۱۶ بهمن ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4222121
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/11/16 اقتصاد.مرز رازی.قدردانی خوی، ارومیه - مردم شهرستان خوی با تهیه و امضای طومار چند متری از رییس جمهوری اسلامی ایران و استاندار آذربایجان غربی برای گشایش مرز رسمی رازی - کاپی کوی بین ایران و ترکیه قدردانی کردند.
به گزارش ایرنا، در این طومار که به امضای هزاران نفر از مردم ولایتمدار شهرستان خوی رسیده، آمده است: مردم خوی از تصویب و بازگشایی مرز زمینی رازی ایران - کاپی کوی ترکیه در هیات دولت که باعث احیای مجدد جاده ابریشم در این منطقه شد و آرزوی چندین ساله مردم منطقه را تحقق بخشید از رییس جمهوری و استاندار آذربایجان غربی تشکر کرده و آرزوی موفقیت و سرافرازی را برای ایشان و تمامی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند.
مرز زمینی رازی - کاپی کوی هفته گذشته به صورت رسمی با حضور مسوولان ایران و ترکیه از جمله معاون نظارت و هماهنگی معاون اول رییس جمهوری، وزیر بازرگانی ترکیه و رییس کمیسیون همکاری مشترک بازرگانی ایران و ترکیه و مدیران استانی افتتاح شد.
مرز رازی - کاپی کوی سومین مرز رسمی ایران و ترکیه می باشد که در 70 کیلومتری غرب شهرستان خوی واقع است.
گشایش سومین مرز رسمی ایران و ترکیه در خوی در محدوده مرز رازی و کاپی کوی، گام مهم و موثری برای توسعه تجارت خارجی در کشور و استان است.
با گشایش مرز زمینی رازی و کاپی کوی افق های روشنی در گسترش روابط و مناسبات تجاری ایران و ترکیه ایجاد می شود.
مرز زمینی رازی خوی و کاپی کوی وان ترکیه بر اساس توافقات صورت گرفته بین رییس جمهوری ایران اسلامی و نخست وزیر ترکیه که در اوایل سال جاری در تهران انجام شده بود گشایش یافته است.
تردد مسافر، ورود و خروج کالا در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ترکیه از مهم ترین اهداف گشایش این مرز است.
7128/581/ 1645 شماره 079 ساعت 09:18 تمام
۰ نفر