۱۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 4247529
T T
۰ نفر
..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/12/19 سیاسی.داخلی.شهیدباکری تبریز- فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: شهید مهدی باکری ثمره استمرار خط سرخ امام حسین (ع) در دوران انقلاب اسلامی است.
سرتیپ غلامحسین غیب پرور روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت مهدی باکری فرمانده لشگر 31 عاشورا در مسجد جامع تبریز ، افزود: این شهید والا مقام انسانی فرهیخته، نجیب و ولایتمدار بود که با تبیعت از امام راحل، برای سربلندی کشور و دفاع از میهن اسلامی جان خود در طبق اخلاص گذاشت.
وی اظهارداشت: باکری تنها متعلق به آذربایجان و ایران نیست، بلکه او اختصاص به کل جهان اسلام دارد.
غیب پرور اضافه کرد: ارزش و جایگاه امروزی شهید باکری به ریخته شدن خونش در راه اسلام نیست، بلکه این ارزش بالا در اثر خصوصیات شخضیتی وی همچون دشمن شناسی، زمان شناسی و نکته سنجی حاصل شده است.
وی، شهید باکری را سمبل و بیرقی قابل احترام برای امت اسلامی دانست که امروز الگو و امام رزمندگان و متدینین به شمار می رود.
این همرزم دوران دفاع مقدس شهید باکری، با تاکید بر ولایتمداری و تبعیت محض از امام راحل، گفت: امامی که موسیقی عاشورا را پس از قرن ها با انقلاب اسلامی نواخت، ثمره اش شخصیت هایی همچون مهدی باکری بود.
فرمانده سپاه فجر فارس، با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس با بصیرت و آگاهی به وظایف خود به خوبی عمل کردند، اظهارداشت: امروز نیز وظیفه همه ماست تا با تبعیت از ولی فقیه و حفظ اتصال به این اصل مترقی راه ترقی و پیشرفت را طی کنیم.
غیب پرور گفت: معیار و محک ما ولایت فقیه و رهبری است و هرکس در این وادی نباشد باید مقابل آن ایستاد.
شهید مهدی باکری به سال 1333 در شهرستان میاندوآب در آذربایجان غربی و در یک خانواده مذهبی متولد شد.
وی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه به پایان رسانید و در دوره دبیرستان، همزمان با شهادت برادرش علی باکری به دست دژخیمان ساواک وارد جریانات سیاسی شد.
وی که در رشته مهندسی مکانیک مشغول تحصیل بود از بدو پیروزی انقلاب اسلامی وارد سپاه شد و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شده و به دفاع از میهن اسلامی پرداخت.
این فرمانده دلاور سپاه در عملیات بدر در روز 25 اسفند ماه سال 63 در نبردی دلیرانه بر اثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، ندای حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.
/587/7236/593 شماره 314 ساعت 15:02 تمام
۰ نفر