#
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 88/06/16
اقتصاد.بازرگانی.شورا.برند
اعضای کمیسیون تخصصی توسعه صادرات استان خراسان رضوی درنشستی مشترک
بر تدوین برند شورای ملی زعفران تاکید کردند.
به گزارش روز دوشنبه گروه اقتصادی ایرنا به نقل از اتاق ایران، غلامحسین
شافعی نایب رییس اتاق ایران و رئیس اتاق مشهد، دراین نشست همچنین به
معرفی شورای زعفران پرداخت.
وی گفت: شورای ملی زعفران به عنوان تشکیلات راهبردی و نظارتی زعفران
برای ساماندهی زنجیره تامین، حفظ توازن و امکان بهره برداری بیشتر از
سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه تولید، صنعت و تجارت این محصول
تشکیل شده است.
رییس شورای ملی زعفران ایران فلسفه تشکیل شورای ملی زعفران ایران را
اتصال بخش های مختلف تولید این محصول اعم از کاشت، برداشت و توزیع خواند
و افزود: با توجه به وضعیت استراتژیک زعفران برای کشور ایجاد هماهنگی
بین تشکل های مربوط برای این محصول ضروری به نظر می رسد.
شافعی ابراز کرد: هیات امنای این شورا متشکل از نمایندگان بخش های
دولتی مانند سازمان بازرگانی خراسان رضوی و خراسان جنوبی، سازمان صنایع و
معادن، سازمان جهاد کشاورزی، استانداری، اداره کل استاندارد و تحقیقات
صنعتی و همچنین تشکل های بخش خصوصی مانند اتاق بازرگانی خراسان رضوی و
خراسان جنوبی، اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و زعفران ایران و استان
خراسان رضوی و نیز اتحادیه فروشندگان زعفران هستند.
وی با بیان اینکه شورای ملی زعفران به عنوان صدای واحد برای این محصول
است و تصمیمات نهایی گرفته شده در آن پس از تایید شورا به مرحله اجرا می
رسد، به تدوین برند شورای ملی زعفران اشاره و تصریح کرد: قرار است بر
روی این برند در سطح بین المللی کار شود و استانداردهای مشخصی برای
استفاده از آن به تصویب برسد، چرا که این برند حضور ایران در بازارهای
جهانی را تضمین می کند.
وی افزود: بررسی روند گذشته کمیسیون توسعه صادرات، طراحی و پیشنهاد
ساختار کمیسیون بازنگری در استراتژی توسعه تجارت خارجی استان، شناسایی
امکانات و توانمندی های صادراتی، تعیین اولویت های بازارهای خارجی و
توسعه صادرات زیر یک سقف از جمله مهمترین اقدامات و فعالیت های هدف این
کمیسیون است.
اقتصام ** 1601 ** 1558