۷ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 4512281
T T
۰ نفر
......................................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/02/87 داخلی.فرهنگی.دانشگاه.طرحهای عمرانی رییس دانشگاه شهرکرد،از تعیین 16 پروژه عمرانی برای تصویب در هیات دولت در دور دوم سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش ایرنا،" عبدالله معتمدی شلمزاری " روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود:این پروژه هاشامل ساختمان مرکزی،مجتمع دامپروری،پژوهشکده زیست فناوری، مرکز رشد، پارک فناوری، خرید مزرعه تحقیقاتی درشهرکرد، بروجن و تکمیل پروژه های دانشکده هنر فارسان می باشد.
به گفته وی،برای اجرای این تعداد طرح و پروژه عمرانی در دانشگاه شهرکرد 320 میلیارد ریال اعتبار به صورت سنواتی اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: این پروژه ها عمرانی به تایید کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور نیز رسیده وبرای تصویب درسفردوم ریاست جمهوری اسلامی به چهار محال و بختیاری به هیات دولت تقدیم می شود.
رییس دانشگاه شهرکرد گفت: همزمان با دور دوم سفرهای ریاست جمهوری اسلامی ایران به چهارمحال و بختیاری بهره برداری ازچندین طرح عمرانی مصوب دور اول آغاز خواهد شد.
معتمدی اظهارداشت: این پروژه های عمرانی شامل گلخانه های تحقیقاتی، سلف- سرویس خواهران، مجتمع مسکونی 14 واحدی استادان، ساختمان اداری و آموزش دانشکده کشاورزی، کارگاه های علمی تحقیقاتی و شبکه تامین آب خواهد بود.
به گفته وی،برای بهره برداری از این تعداد طرح عمرانی در دانشگاه شهرکرد افزون بر 60 میلیارد ریال از محل منابع وزارت علوم،تحقیقات و فناوری هزینه شده است.
رییس دانشگاه شهرکرد، از اجرایی شدن تمامی مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری در بخش آموزش عالی در دانشگاه شهرکرد خبر داد و افزود : عمده مصوبات سفر ریاست جمهوری و هیات دولت در بخش دانشگاه برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و این مصوبات اجرایی شده اند.
معتمدی، افزایش سرانه دانشجویان بومی، احداث خوابگاه دانشجویی در سایت دانشگاه شهرکرد،احداث کتابخانه مرکزی، واگذاری سه دستگاه اتوبوس برای جا به جایی دانشجویان،انجام طرح مطالعاتی دانشکده ادبیات، دانشکده دامپزشکی، انجام طرح مطالعاتی دانشکده فنی و مهندسی فارسان و بروجن و دانشکده منابع طبیعی بروجن و اختصاص 50 درصد از زمان استفاده از ورزشگاه یادگار امام به دانشگاه را از دیگر مصوبات مهم ریاست جمهوری و هیات دولت در دور اول سفر به استان در خصوص دانشگاه شهرکرد ذکر کرد.
وی تصریح کرد: افزایش سرانه پذیرش دانشجویان بومی در دانشگاه شهرکرد از 45 درصد هم اکنون به بالای 60 درصد افزایش یافته است.
معتمدی اظهار داشت: برای احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه شهرکرد نیز امسال 10 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و این کتابخانه در زمینی به مساحت شش هزار و 500 مترمربع احداث می شود.
وی یادآورشد:برای انجام طرح مطالعاتی هر کدام ازدانشکده های فنی و مهندسی فارسان و بروجن نیز یک میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که بخشی از این اعتبار از محل منابع داخلی دانشگاه شهرکرد می باشد.
به گفته وی، برای احداث دانشکده فنی و مهندسی فارسان 60 هکتار و برای احداث دانشکده بروجن نیز 250 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی به دانشگاه اختصاص یافته است.
رییس دانشگاه شهرکردگفت:طرح مطالعاتی دانشکده دامپزشکی در فاز سه انجام شده و بزودی مراحل ساخت آن نیز آغاز خواهد شد و دو خوابگاه 250 نفری هر کدام در سه هزار مترمربع در سایت دانشگاه شهرکرد احداث می شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد هم اکنون دارای بیش از شش هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می باشد.ک/2 7359/671/546 شماره 410 ساعت 14:15 تمام
۰ نفر